Dimecres, 19 de Juny de 2024

Cruset reclamarà al Congrés la connexió 'directa' en tren entre Valls, Alcover, Reus i Tarragona

Vol que el futur govern central impulsi l’estudi informatiu sobre el ramal de Picamoixons

27 de Juny de 2023, per Redacció
  • Cruset, amb Josep Silvestre i Sònia Roca

    Cedida

El cap de llista de Junts de la demarcació de Tarragona al Congrés dels Diputats, Josep Maria Cruset, reclamarà al Congrés dels Diputats l’estudi informatiu sobre el ramal de Picamoixons per connectar Valls, Alcover, Reus i Tarragona de manera directa en tren. “És una insistència i una necessitat de l’Alt Camp, però el govern central mira cap a un altre costat ja que aquesta futura connexió figura en els plans directors i de mobilitat”, ha recordat Cruset en una atenció als mitjans de comunicació al Pla de Santa Maria.

En aquest sentit, el candidat també ha lamentat que l’estat "tampoc es mulli sobre quin serà el traçat definitiu de mercaderies del corredor Mediterrani". “Hi ha un consens majoritari perquè quedi descartat el seu pas per Valls i l’Alt Camp, però el govern central encara no ha fet públic l’estudi de viabilitat”, ha assenyalat acompanyat de la número 5 de la llista i segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Valls, Sònia Roca, i l’alcalde del Pla de Santa Maria i suplent de la candidatura, Josep Silvestre.

Així mateix, Cruset ha indicat que “els greuges els governs estatals, mani qui mani, també s’evidencien amb la línia de Rodalies entre Valls-Barcelona, un servei absolutament deficient”. Però també s’ha referit “a les obres eternes de l’A-27 al túnel del Coll de Lilla”. “Després de 20 anys, el govern central es dignarà a acabar aviat, sembla que abans de finals d’any, però cal preguntar-se quantes oportunitats ha perdut l’Alt Camp i el conjunt de la demarcació per la deixadesa de funcions de l’estat durant aquests 20 anys? Segur que són moltes”, ha afirmat.

Per això, el cap de llista de Junts ha criticat que tots aquests exemples constaten que “l’estat sempre posa pals a les rodes al desenvolupament econòmic i social de l’Alt Camp i no pot fer emergir amb força totes les seves potencialitats, com és el teixit industrial de la comarca, que és diversificat, innovador i amb vocació internacional”, ha ressaltat. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Miquel Vilella Suazo  28 de Juny de 2023

La proposta ferroviària que anuncien, és bona però....

És normal que l'últim tren sortida BCN a les a les 9,20h. de la nit, en direcció el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre?.
Crec sincerament que no és normal. Hi han mil circumstàncies que ho tesifiquen.
Com a mínim n'hi hauria d'haver un altre tren, entre 10 i 11 hores de la nit.
El cens d'aquesta zona se'n pot anar al mig mil.lió d'ha bitans.
I no val a dir que som regionals en lloc de rodalies.

Reportatges