Divendres, 19 d'Abril de 2024

Els promotors cancel·len el Saloufest per les 'pressions' de la Generalitat i l’Ajuntament

I Love Tour ofereix als seus clients que participin a l’Sportsvest de Lloret de Mar, un programa que acull 10.000 estudiants universitaris britànics

05 d'Octubre de 2016, per ACN
  • Un grup d'estudiants britànics participants al Saloufest descansen asseguts a la vorera una nit de l'any passat

    ACN

L’empresa promotora del Saloufest, I Love Tour, pertanyent al grup turístic TUI, ha confirmat que, després de setze anys, no tornarà a celebrar més edicions d’aquest polèmic festival que combina esports i oci nocturn. En un comunicat, la companyia ha justificat la decisió per “les diverses pressions” realitzades tant per part de l’Ajuntament de Salou com de la Generalitat durant els últims dos anys que, segons diu, “han fet pràcticament inviable realitzar programes per al segment turístic del turisme juvenil a la regió”.

I Love Tour ha explicat que, atesa la cancel·lació del Saloufest, ara ofereix als seus clients altres esdeveniments similars que impulsa al continent, però suposa que fins a deu mil estudiants universitaris britànics podrien optar per acudir a l’Sportsvest, un esdeveniment que l’empresa Outgoing organitza a Lloret de Mar, a la Selva.

De fet, representants d’I Love Tour s’han reunit amb representants d’aquest ajuntament per abordar la possible creació d’una nova oferta a la ciutat, però ho han descartat. Segons l’empresa, el consistori creu que els serveis de la població no podrien atendre un augment tan elevat d’estudiants i que, a més, produiria una “elevada pressió mediàtica”.

I Love Tour lamenta que la “preocupant quantitat d’inspeccions administratives” a les empreses col·laboradores del Saloufest han fet “inviable” continuar amb l’esdeveniment. A més, denuncia que, en ocasions, els seus participants han estat tractats de “manera intimidatòria per la policia” i que han estat multats per “accions inofensives i dins de la legalitat vigent”. Per això, segons sostenen, el municipi “es va tancant les seves portes al turisme jove, afectant a futures generacions de turisme familiar”.

En el comunicat, l’empresa recorda que ha estat operant a la zona durant 16 anys “ininterrompudament” fins a portar “més de 100.000 clients” i que cada any han aportat cinc milions d’euros a l’economia de Salou en temporada baixa. En aquest sentit, l’organització ha demanat disculpes als establiments que obren amb motiu del Saloufest, però al·leguen que l’esdeveniment no pot seguir endavant “sense la certesa que els clients estiguin ben atesos i segurs”.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, s’ha mostrat molt satisfet davant l’anunci que no hi haurà més edicions del Saloufest. “Era un paquet turístic curt relacionat amb la borratxera i l’alcohol que danyava la imatge i un model turístic que vol avançar cap a la qualitat i l’excel·lència”, ha apuntat. El batlle ha insistit que, cada any, el municipi rep dos milions de turistes i que “Salou és molt més que 9.000 persones”. L’alcalde ha recordat que l’Ajuntament no podia prohibir l’esdeveniment i que el detonant de la seva marxa ha estat que, finalment, el sector hoteler també hagi acabat donant l’esquena a aquest tipus d’oferta.

L'alcalde de Salou celebra la marxa d'aquest esdeveniment

Precisament, aquest dijous les entitats que formen part de la Federació d’Empresaris d’Hosteleria i Turisme (FEHT) de Tarragona presentaran un manifest en què es comprometen a no donar cabuda a paquets turístics que, sota el pretext de l’esport, promoguin l’alcohol i el sexe. Entre els signants hi ha associacions d’hotelers, apartaments, càmpings i agències receptores, a més de PortAventura. Pere Granados s’ha mostrat satisfet pel fet que “definitivament el sector privat hagi dit prou”. L’alcalde ha afegit que ningú no s’ha de preocupar perquè el Saloufest es compensarà amb altres ofertes turístiques que s’estan treballant intensament, tant des del sector privat com per part de l’Ajuntament.

El batlle ha afirmat que defensar un paquet turístic de pocs dies era “pa per avui i gana per demà” i ha constatat que la repercussió mediàtica de l’esdeveniment podia haver acabat ressentint a la destinació. Tot i això, Granados ha afirmat que el municipi no ha arribat a aquest extrem i que aquesta temporada d’estiu ha estat “històrica”.

L’alcalde de la capital de la Costa Daurada ha negat que el consistori hagi fet “pressió” perquè el Saloufest es deixés de fer, tal com ha afirmat en un comunicat l’operador I Love Tour. En aquest sentit, Granados ha afirmat que la Policia Local ha aplicat la normativa com fa amb qualsevol altra persona. “Si feien ‘botellón’ evidentment no se’ls permet a ells ni a ningú”, ha sentenciat.

La Federació Empresarial d’Hostaleria de Tarragona celebra la fi del Saloufest

La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme (FEHT) de Tarragona ha celebrat aquest dimecres la decisió de l’operador ‘I Love Tour’ de cancel·lar el Saloufest després de 16 anys. En un comunicat, la patronal que aplega el sector empresarial de l’allotjament i la restauració de la demarcació de Tarragona ha afirmat que “la decisió posa de relleu que l’aposta de la destinació és pel turisme familiar, esportiu i de qualitat, i demostra el treball realitzat des de fa temps per poder desarticular aquesta i altres operatives similars”. Tanmateix, la FEHT ha destacat que el Saloufest només aportava un 0,005% dels visitants que pernocten cada any a Salou, una xifra que se situa a prop dels dos milions. Precisament, la patronal ha impulsat recentment un manifest de rebuig a les ofertes turístiques que promoguin l'alcohol i el sexe. Està previst que l'acord es presenti aquest mateix dijous a Salou en un acte on es farà balanç de la temporada turística a la Costa Daurada.

La FEHT la integren l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona, l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, l’Associació d’Hotels de Tarragona, l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada, l’Associació d’Agències de Viatge Receptives de la Costa Daurada, l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre i Port Aventura World.

L'alcalde de Lloret de Mar assegura que no donaran cobertura a activitats de l'estil del Saloufest

L'Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) ha assegurat que no donaran cobertura a activitats de l'estil del Saloufest. L'empresa promotora ha suspès l'esdeveniment de Salou després de 16 anys per les "pressions" de les administracions. L'alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, ha confirmat que s'han reunit amb els organitzadors, que tenien la intenció de traslladar la festa a aquesta localitat de la Costa Brava. Segons explica, han donat un "no rotund" a la seva proposta perquè és un tipus de turisme que "no interessa al municipi".

Des de l'organització del Saloufest s'està oferint als seus clients altres esdeveniments similars, com l'Sportvest que anuncien que faran l'abril del 2017 a Lloret de Mar i que podria reunir 10.000 estudiants universitaris britànics. Segons Dulsat, aquest esdeveniment no està tancat i, a més, avança que en cap cas tindria aquestes dimensions. "Farem un seguiment d'aquestes activitats i, en la mesura de les nostres possibilitats, no els donarem cobertura de cap de les maneres", ha sentenciat.

Comerciants i restauradors lamenten la fi del Saloufest perquè generava negoci en temporada baixa

Salou deixarà de rebre cada any uns 5 milions d'euros pel polèmic Saloufest. Aquest és l’impacte econòmic estimat per l’arribada d’uns 10.000 estudiants universitaris britànics abans i després de Setmana Santa. Aquest programa turístic, basat en l’esport i en l’oci nocturn, sempre ha generat divisió d’opinions entre veïns, comerciants i sector turístic. En els últims anys, però, les veus crítiques amb el Saloufest i la pressió mediàtica han anat a l’alça i, fins i tot, l’Ajuntament ha explicitat el seu rebuig a l’esdeveniment per les escenes de festa, alcohol i incivisme d’alguns dels seus participants.

Arran de l’anunci que ja no n’hi haurà més edicions, diversos empresaris de l’epicentre comercial de la ciutat han lamentat a l’ACN que Salou perdi una important font de negoci en temporada baixa. Per contra, alguns veïns consultats per l’ACN se n’han mostrat satisfets perquè, al seu parer, els estudiants només ocasionaven molèsties.

L’anunci del promotor britànic I Love Tour que no farà més edicions del Saloufest ha sorprès aquest dimecres els ciutadans i comerciants de Salou i ha tornat a posar de manifest que propostes turístiques com aquesta generen tants partidaris com detractors. Els més afectats per la pèrdua de milers d’estudiants britànics són els empresaris, tal com han denunciat aquest dimecres a l’ACN diversos comerciants i restauradors de la zona comercial de la ciutat.

El propietari del restaurant El Abuelo, José González, ha afirmat que l’anunci no li sembla bé perquè “venien en una època tranquil·la en què no hi ha gent”. Sobre les crítiques per l’actitud d’aquests estudiants, González ha defensat que “tots hem sigut joves i ells intenten passar-s’ho bé; a nosaltres no ens han trencat mai el mobiliari”, ha dit. Aquest restaurador ha opinat que els joves “fan més bé que mal” a la ciutat i ha lamentat que no tornin a venir perquè “més val tenir alguna cosa que no tenir res”.

En la mateixa línia, el propietari d’una botiga de la zona comercial, Carlos Pérez, ha opinat que la marxa de l’esdeveniment és “una pena” perquè omplia la ciutat de joves quan no hi havia pràcticament gent. “Moltes televisions s’han carregat la marca i han anat a donar mala publicitat, però aquests estudiants venien bé per als sectors de la nit o els supermercats”, ha manifestat.

Un altre comerciant, José Giménez, ha compartit les queixes per la pressió mediàtica a què s’ha sotmès l’esdeveniment. “Em sembla malament que no es torni a fer perquè aquesta gent no feia res dolent. Invertien i es divertien, però hi ha altra gent que fa molt més mal durant l’estiu i aquest era un ingrés important per Salou”, ha apuntat, alhora que ha carregat contra “la mala gestió de l’Ajuntament, que té la ciutat molt mal gestionada i abandonada”.

El propietari del supermercat Florida, Josep Nebot, ha parlat directament de “bajanada” i ha defensat que l’enrenou que poguessin fer “el feien entre ells i no es posaven amb ningú”. Segons Nebot, és pitjor quan ve “segons qui” i es dedica a ratllar cotxes i a trencar retrovisors. Aquest empresari ha subratllat que “quan no hi ha gent, 2.000 o 3.000 persones aporten molt” i s’ha mostrat escèptic davant la intenció de captar turisme familiar. “No aporta un duro”, s’ha queixat.

Igualment, l’Àngel, que regenta una geladeria i una botiga de llaminadures a la ciutat, ha afirmat que la notícia és “una llàstima” perquè els estudiants venien en “èpoques fluixes”, abans i després de Setmana Santa. “És una època que no hi ha molt moviment i ajudava a passar uns mesos que són una mica difícils”, ha lamentat. En el seu cas, ha assegurat que mai no ha tingut cap problema amb els participants i que, sigui més o menys, “sempre et deixen alguna cosa”.

A l’altre costat de la moneda hi ha la visió d’alguns veïns. En Francesc Barberà ha estat contundent a l’hora de valorar la fi del programa: “Em sembla fantàstic, súper!” i ha argumentat que els joves ocasionaven moltes molèsties, soroll, “vomiteres” i “tots els incordis que un es pugui imaginar”. Igualment, un altre veí, Vicente Pérez, ha titllat l’anunci de molt bona notícia, tot i que ha deixat clar que no hi estava totalment en contra. “No sé si aportaven molt o poc, però a nosaltres només ens produïen molèsties”, ha sentenciat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics