Dijous, 18 d'Abril de 2024

Oberta al trànsit la variant de Valls que enllaça les carreteres de Reus i Tarragona

El conseller Josep Rull ha inaugurat la infraestructura, que ha costat 2,6 MEUR

02 de Novembre de 2016, per ACN
  • Un camió circula per la variant de nova variant de Valls

    ACN

La nova variant construïda a Valls que enllaça les carreteres de Reus i Tarragona ja està oberta al trànsit. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha inaugurat aquest dimecres a la tarda la infraestructura. Malgrat tenir una distància de només 800 metres, és una via molt esperada al territori ja que els vehicles podran anar de la N-240 a la C-37, o viceversa, sense haver de passar per dins del nucli urbà de Valls. Si bé aquesta connexió ja feia temps que es reclamava, l'obertura de l'A-27, l'autovia de Tarragona a Valls finançada per Foment, que també discorre pel sud-oest del terme, va posar encara més en evidència la necessitat d'executar-la. La carretera es va començar a construir no fa ni un any -de fet, s'ha acabat una mica abans de temps-, amb una inversió de 2,6 milions d'euros. És l'obra més important que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha executat a Valls.

ixí ho ha assegurat l'alcalde de Valls, Albert Batet, molt satisfet per l'aposta econòmica del Departament, que ha volgut contraposar amb Foment. "El Govern de Catalunya, amb menys recursos, compleix més amb Valls, l'Alt Camp i el Camp de Tarragona que el mateix govern de l'Estat, amb una A-27 aturada i sense calendari", ha etzibat Batet. El conseller Josep Rull, que ha remarcat els 2,6 milions d'inversió del seu Departament -d'entre els 36 milions d'euros destinats a carreteres enguany. Segons el conseller, l'execució de carreteres com la de Valls es prioritza en base a quatre paràmetres: la seguretat, la descongestió, l'equilibri territorial i l'impuls a l'activitat econòmica.

A la vegada, Rull ha recordat el compromís de Foment de, finalment, desbloquejar el tram del Coll de Lilla. "Aquest és un punt neuràlgic a la xarxa d'alta capacitat del país, cal permeabilitzar l'A-27, té un paper molt important de connexió interna del territori, necessita molt bona capil·laritat i amb aquesta nova variant hi contribuïm, a la millora de la connectivitat", ha afirmat el conseller. "Amb una inversió relativament modesta, aconseguim un impacte molt important en el territori", ha emfasitzat Rull. El conseller i l'alcalde de Valls han retirat la filera de cons i els plàstics que cobrien els senyals de la via i, en qüestió de segons, ja hi han començat a circular els primers vehicles.

La nova variant se situa al sud-oest del nucli de Valls i té una longitud de 800 metres. Està formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres d'amplada i dos vorals d'1 metre i té amb una franja central zebrada de separació dels dos sentits, d'1 metre d'amplada. Les obres han inclòs la construcció d'un pont sobre el torrent del Puig de 85 metres de longitud, format per dos trams de 42,5 metres, amb una pila central circular de 9,6 metres d'alçada. A partir d'aquesta connexió amb la C-37, els vehicles poden accedir cap a l'autovia A-27. La distància entre l'accés a la variant i l'accés a l'A-27 -a través de dues rotondes a la C-37-, no arriba al quilòmetre de distància.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics