Safrània, la rebatejada Fira de Sant Martí de Montblanc, en la qual es promouen productes alimentaris de la comarca, ha tancat la novena edició amb 5.500 visitants. L'organització valora satisfactòriament aquestes xifres, i destaca les puntes de visitants en determinats moments de la fira, celebrada aquest cap de setmana. Han estat dos dies carregats d'activitats, amb degustacions gastronòmiques, de vins, caves, licors i formatges. Mai fins ara s'havien programat tantes activitats a la cuina ubicada a l'absis de l'antiga església de Sant Francesc, a la sala de tast i al claustre.
Segons l'organització, la coincidència amb l'època de florida del safrà també ha permès el bon desenvolupament dels tallers de collita i desbrinat. Amb Safrània, s'ha tancat el cicle d'esdeveniments que s'organitzen a Montblanc amb vocació d'atraure visitants: la Setmana Medieval (a l'abril), Brickània (al juny), Terrània (al setembre), Clickània (a l'octubre) i Safrània (al novembre).
Enguany, però, el factor climàtic no ha acompanyat gaire, especialment diumenge a la tarda. Tanmateix, segons l'organització, ha estat molt notable l'increment de públic llunyà que no s'ha volgut perdre la fira, la qual cosa la consolida "com a referent gastronòmic de l'interior del Camp de Tarragona", segons s'exposa des de l'Oficina de Turisme de l'Ajuntament de Montblanc.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics