Divendres, 29 de Març de 2024

Gestionar adequadament la recollida de residus

13 de Maig de 2010, per Miquel Àngel López Mallol

La necessitat de millorar els estàndards de neteja a Reus esdevé, en aquestes alçades, en una qüestió ineludible, atès que ja fa uns mesos que es va procedir a la formalització del nou contracte de recollida de residus urbans i neteja viària.

La situació d’aquest servei no era, en els darrers temps, òptima, atès que l’espai urbanitzat de la ciutat havia crescut notablement, i l’ajuntament no havia fet un esforç paral·lel d’adequació a aquest nou entorn.

Es ben cert que tant l’empresa com els seus treballadors han complert estrictament amb les seves obligacions, i que en alguns casos, han assumit un major esforç del que, en justícia, els hi pertocava, sacrificant exigències en matèria de dotació econòmica que, d’acord amb l’evolució de la contracta, podien haver exigit. En aquest sentit, tant la part empresarial; l’operador, com la social, els treballadors, han complert escrupolosament.

Tanmateix, a l’equip de govern de l’ajuntament li ha mancat perspicàcia en aquest punt, atès que una bona part del mandat ha estat debatent la fórmula final de gestió del servei, tot motivat pels profunds desacords que existien entre les formacions polítiques que li integren. Aquest fet ha endarrerit la presa de decisions i ha impedit l’adopció de mesures de contingència fiables, la qual cosa ha repercutit negativament en la qualitat del servei.

I és que quan es gestionen serveis públics de tant abast, com és la recollida de residus i la neteja viària, las consideracions polítiques s’han de situar en un segon pla. Es cert, i així s’ha compromès el responsable polític de l’àrea, que ben aviat es notaran els resultats de les noves inversions i de la major dotació de mitjans tècnics i humans, acordades amb motiu de la signatura del nou contracte.

Mantenir un bon nivell en el servei de recollida de residus i de neteja viària exigeix d’un treball constant, d’un seguiment permanent i d’una cooperació plena i cordial entre ajuntament i operador i, malauradament, detectem que això, per qüestions estrictament polítiques, no s’ha donat.

Esperem que, en la nova etapa que ara tot just comença, la part política, és a dir, l’ajuntament, es dediqui a gestionar i no a qüestionar el model, per que aquest és el que volen la major part dels ciutadans, que rebutgen experiments, i sobre tot, quan pertoquen a temes tant sensibles i tan determinats en la definició de la qualitat de vida de la nostra ciutat.

Miquel Àngel López Mallol és portaveu del grup municipal del PPC de l'Ajuntament de Reus.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Joan  22 de Maig de 2010

mallol un crac

 mallol aest un CRAC, de veritat, reus mai avia estat tan bruta com ara, semble qu'el regidor que li pertoqui, passa se la ciutat i no li fa res qu'estigui brute,que passi pels carrers de REUS,i veura qe fan fastic, com mai estat avans,per favor MALLOL, tornat a presentarte per l'alcaldia de REUS, o el partit ho pagara.

Sol  19 de Maig de 2010

les coses clares

Mallol, aquesta setmana "chapó", la gestió de residus pèssima i les gestions pel tema de l'Ikea tbé. L'oposició ha de dir les coses claret. Al final Reus es quedarà sense Ikea com sense Corte Inglés.

Josep  19 de Maig de 2010

SI SENYOR

Si senyor Mallol, a parlar clar, la ciutat està bruta i s'ha perdut molt de temps amb la confrontació del govern de la ciutat. Els contenidors vells estan la majoria trencats i en els nous la bossa està per fora. Així es parla, claret, claret.