La mecànica d'aquests jocs comença igual en la majoria dels casos. Per exemple, s'invita els internautes a jugar a un suposat test d'intel·ligència, amb el ganxo de què altres amics seus també l'han fet. Però no és veritat. Una vegada l'usuari fa el test, se li demana que introdueixi el seu número de telèfon per poder rebre el resultat. El que rep al mòbil és un missatge que li indica que per conèixer el resultat ha de reenviar-lo per un cost de 0,30 cèntims.
Al final, no només no rep el resultat, sinó que se subscriu a una plataforma de descàrrega per a mòbils que diàriament li reenvia diversos missatges amb un cost de 30 cèntims cadascun més IVA, només pel fet re rebre'ls, els obri o no. En total, pot rebre fins a quinze missatges per setmana amb la qual cosa l'estafa pot arribar a costar-li uns 18 euros a final de mes. Segons l'associació de consumidors, el fet que els imports no siguin molt elevats és el que fa que "molts dels clients estafats no ho denunciïn en pensar que perdran el temps".
En aquest sentit, la FUCI ha volgut demanar prudència als usuaris davant aquests jocs i ha posat de relleu que les operadores telefòniques "es desentenen del problema assegurant que no hi tenen res a veure, tot i actuar d'intermediàries en cobrar pels missatges rebuts". Davant aquestes situacions, l'associació recomana no facilitar "mai" el telèfon mòbil a través d'Internet.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics