Divendres, 19 d'Abril de 2024

Entren en vigor les noves limitacions de velocitat als accessos i els carrers de Reus

A les vies d'una única plataforma serà de 20 km/h; a les d'un carril per sentit, de 30, i de 50, a les de dos o més carrils per sentit

10 de Maig de 2021, per Marc Busquets
  • Una imatge de l'avinguda de Falset, un dels accesos a la ciutat on de dimarts en endavant la màxima velocitat serà de 30 km/h

    Reusdigital.cat

L'entrada en vigor, aquest proper dimarts, dels nous límits de velocitat en la circulació de vehicles per vies urbanes i travessies, suposarà una sèrie de canvis en les rutines dels conductors. La regidora de Seguretat, Dolors Vázquez, ha indicat que la modificació de la normativa és "positiva", entre altres qüestions perquè "ens permet avançar cap a un model de mobilitat sostenible i millorar la seguretat del trànsit", segons ha indicat aquest matí de dilluns en roda de premsa. 

A grans trets, les vies d'accés i sortida a la ciutat de dos carrils per sentit (o més) tindran una limitació de 50 km/h (són les avingudes de Salou, Riudoms, Montblanc i de Bellissens); la resta de vies similars, de 40 km/h; les vies d'un carril per sentit d'accés a Reus (com per la carretera de Cambrils, de Castellvell i Constantí, i l'avinguda de Falset), de 30 km/h; i els carrers on hi hagi una única plataforma (és a dir, un carrer sense voreres), de 20 km/h. "L'objectiu és el d'anar disminuint la velocitat a mesura que un es vagi apropant al nucli antic", ha precisat la regidora.

Val a dir que la nova normativa també estableix que aquestes velocitats genèriques podran ser rebaixades, prèvia senyalització específica, per l'autoritat municipal i d'acord amb el titular de la via, si s'escau. L'Ajuntament ja va fer fer ús, temps enrere, de l’ordenança municipal de circulació per rebaixar la velocitat en determinats carrers: en alguns de doble carril per sentit, el límit ja és de 40 km/h, per sota dels 50 que fixa la normativa.

Vázquez i la regidora d'Urbanisme, Marina Berasategui, han comentat de passada l'estat d'algunes de les normatives i documents de futura aplicació a la ciutat en matèria de mobilitat. Aquesta última ha volgut recalcar que "Reus avança cap a la mobilitat sostenible" i ha reiterat que els objectius referents a aquest àmbit es troben recollits al PAM "per fer un salt important de cara al futur" en matèria de medi ambient. En aquesta línia, ha apuntat que la nova ordenança de mobilitat "fixarà determinats aspectes" que es vincularan al Pla d'ordenació urbana, actualment en fase d'actualització i treball. L'ordenança, ha dit, donarà "més seguretat" a la ciutadania. 

D'entrada, segons ha apuntat Vázquez, hi haurà per endavant un període d'implantació de les noves mesures en què les autoritats competents informaran els conductors de les limitacions en vigor. A banda, es continuaran les tasques de senyalització de les anomenades 'vies 20' (una seixantena, aproximadament, al centre i al nucli antic), i es renovarà la ja existent. La regidora ha detallat que ja s'ha fet "força feina" en la senyalització de les 'vies 30' (una trentena, a la ciutat), i que la "immensa majoria" d'aquestes, en ser d'un única plataforma, passaran a la restricció de 20 km/h. En total, segons Berasategui, la longitud que sumen les diverses vies on s'aplicaran les noves limitacions és d'11,5 quilòmetres. 

Segons les dades de la Direcció general de trànsit (DGT), ha destacat Vázquez, en rebaixar la limitació de 50 a 30 km/h el risc de mort es redueix en un 10%. 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Ni fu, ni fa.  10 de Maig de 2021

Mal ús dels VMP...

¡SRS. POLÍTICS!
La societat cívica de REUS espera que es preocupin i posin fi a la disbauxa pel MAL ús d'aquests VMP (bicicletas y patinetes eléctricos entre otros). Amb el pas el temps el seu ús cada vegada serà més gran, i hi haurà més problemes, i més accidents. Actualment, el vianant i el ciutadà que usa l´acera, no poden caminar per la ciutat, ja que corre el risc de patir un accident, ens PREOCUPA i molt el mal ús dels VMP i mes en el proper estiu que lo tenim molt a pro. Si continua el desgavell actual a la ciutat de Reus, es procedirà a una iniciativa popular per protegir el ciutadà del carrer.
Molta lletra i poc chocolate...
VISCA REUS DEMOCRÀTIC I LLIURE!

pep  10 de Maig de 2021

Ciutat amiga " de la bicicleta" oportunitat perduda

La pandàmia era el moment de trasformar Reus en un a ciutat com qualsevol de les capdevanteres d Europa i desplgar la circulaciò de la bicicleta.
Quan tot hom parla del "boom de la bicicleta", a reus encara somiem.
Pellicer està convertint a Reus en un suburbi i no en una ciutat.

Amb referència a la velocitat; Reus no ha controlat mai la mateixa de una manera proactiva. Estem cansats de veure vehícles que circulen per Reus com si fossin al circuit de Catalunya amb F1 i la guarda urbana ni s inmuta.