Dimecres, 27 de Gener de 2021

El FEC arrenca amb un homenatge a l'actriu Rosa Novell

Ja s'han projectat sis dels 24 curtmetratges a concurs

10 de Març de 2016, per Sergi Jiménez/ Marc Busquets
  • Fotograma del curtmetratge ‘Getting fat in a healthy way’

    Cedida

Les bobines ja giren. La divuitena edició del Festival Europeu de Curtmetratges s’ha inaugurat aquest dimecres al vespre al Teatre Bartrina, amb un sentit homenatge a l’actriu Rosa Novell. Abans que comencés la primera sessió a concurs oficial s'ha projectat el curt ‘Escudella’, de Lluís Miñarro i protagonitzat per la traspassada actriu. Expectant, el públic ha gaudit d’una narració íntima rodada quasi íntegrament en un pla seqüència en què Novell apel·la el subconscient col·lectiu a partir d’un relat macabre dels Germans Grimm.

Una màgica proposta búlgara

Després de recordar la gran dama del teatre, ‘Amore d’inverno’, de la basca Isabel Herguera, ha encetat la competició del FEC, una de les seccions més tradicionals i esperades del festival. La pel·lícula d’animació, protagonitzada per una parella que passeja pel riu, uns caçadors que observen un cervató al bosc, i uns amics que recorden la ballarina de Clavesana, esdevé metàfora de l’amor lliure que s’esvaeix en el paisatge. La sessió ha continuat amb la projecció de la peça francesa ‘Tout va bien’, de Laurent Scheid, que ens narra com un jove s’enfronta a una condemna de presó curta sense haver explicat res a la seva família i a la seva xicota.

La nit de cinema ha seguit amb ‘Getting fat in a healthy way’, un film búlgar ben peculiar on la gravetat és feble i la gent massa prima s’enlaira cap al cel. Oníric, còmic a estones i poètic, ha estat un dels treballs més aplaudits per la platea del Batrina. Acte seguit, ‘Kollegen’, de l’alemany Damian Weber, ha estat una de les cintes més simpàtiques de la jornada, però segurament també de les més reivindicatives. El curtmetratge mostra al públic una relació sexual poc habitual i de vegades tabú a la gran pantalla: la de dos lil·liputencs en cadira de rodes.

'Sexe per compassió'

Tot seguit, l'animació ha tornat a ser protagonista de la vetllada a través de ‘Tick Tack’, un curt dirigit per l’estonià Ülo Pikkov i que ha fet pensar als espectadors sobre el temps i el seu caràcter efímer. Rodat amb la tècnica de l''slow motion', la història ens presenta un ratolí entremaliat i un vell rellotger. En aquest sentit, i a la presentació prèvia a la sessió d'aquest passat vespre, la periodista Anna-Priscil·la Magriñà ha avançat que un dels plats forts del FEC d'enguany serà l'animació.

‘Säälistajät’, de Hannaleena Emilia Hauru, ha estat l’encarregada de tancar la primera sessió a concurs. Irònica i crítica amb la suposada idíl·lica societat finesa, la proposta té bon ritme però el seu desenllaç és irregular. La narració presenta un grup de dones que treballen en una oficina per a aturats a Finlàndia però que, en realitat, formen un club secret que ofereix "sexe per compassió" als joves marginats, tot prevenint així futurs tirotejos a les escoles.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges