Divendres, 15 de Gener de 2021

Els instituts Baix Camp, Gaudí, Roseta Mauri, Josep Tapiró i Gabriel Ferrater reben els segells de la Xarxa per a la Igualtat de Gènere

03 de Desembre de 2020, per Redacció
  • El lliurament dels diplomes s'ha fet en línia

    Reus.cat

L'acte de lliurament dels segells de la Xarxa per a la Igualtat de Gènere corresponent al curs 2020/ 2021 s'ha dut a terme aquest migdia en format online ateses les mesures sanitàries arran de la pandèmia i seguint les recomanacions de distanciament social. Aquest projecte, que s'impulsa des de l'Àrea d'Igualtat de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, i des de l'Àrea de Joventut de la regidoria de Salut i Ciutadania, vol esdevenir un reconeixement a la tasca dels centres educatius de secundària, visualitzant el seu compromís en incorporar la perspectiva de gènere en el seu dia a dia, i així avançar cap a una societat més justa i equitativa.

El lliurament dels diplomes ha comptat amb la presència dels regidors de les dues àrees implicades, Montserrat Flores i Òscar Subirats, a més de Daniel Recasens, regidor d'Educació. Després de cinc anys de treball amb els alumnes, aquest és el tercer curs en què s'afegeix la certificació dels centres, valorant així la feina realitzada per tota la comunitat educativa.

Els centres que han rebut la distinció han estat l'Institut Baix Camp, l'Institut Gaudí, l'Institut Roseta Mauri, l'Institut Josep Tapiró i l'Institut Gabriel Ferrater.

Projecte Xarxa de Centres per a la Igualtat

Aquest projecte vol esdevenir un reconeixement a la tasca dels centres educatius de secundària, visualitzant el seu compromís en incorporar la perspectiva de gènere en el seu dia a dia, i així avançar cap a una societat més justa i equitativa. El projecte es va iniciar el curs escolar 2014/ 2015 amb la finalitat de formar a joves per prevenir la violència masclista en les primeres relacions de parella, amb la idea que el missatge entre iguals sempre és més valorat i eficaç, que el missatge de persones adultes desconegudes que poden rebre d'un taller.

El projecte va tenir molt bona acollida i en els anys següents ha anat evolucionant. Aquest procés ha suposat la implicació de tota la comunitat educativa del centre, és a dir no només els alumnes sinó també el professorat. Primer només es treballava amb els joves i es trobava a faltar la implicació del professorat en el projecte i és en aquest punt que es va dissenyar una guia per poder identificar i recollir la gran feina que es fa des dels centres educatius on es recullen bones pràctiques i es faciliten eines i recursos en matèria de coeducació per si pot ser d’utilitat al centre a l’hora de reforçar alguns aspectes.

El mateix és l’encarregat d’autoavaluar-se les seves accions i fa retorn a l'Ajuntament d'aquesta tasca. Aquells centres que han realitzat una reflexió i han aportat mostres de com treballen la igualtat de gènere se'ls atorga el segell. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics