Divendres, 19 d'Abril de 2024

Els petits comerços de Reus inicien les rebaixes amb descomptes al voltant del 20%

Les grans cadenes es mostren més agosarades i ofereixen rebaixes de fins al 70%

01 de Juliol de 2015, per Elisabet Soler
  • Els comerços de Reus han iniciat les rebaixes aquest dimecres, amb descomptes d'entre el 10 i el 70%

    María Ramírez

  • María Ramírez

  • María Ramírez

  • María Ramírez

Entre les franquícies, que tenen una producció en massa, destaquen els percentatges que anuncien les cadenes de roba, com per exemple Pimkie, que ofereix entre un 50 i 70% de descompte, o Bershka, que està entre el 30 i el 50%. Tot i així cadenes d’altres àmbits, com la botiga de maquillatge Kiko, la franquícia de roba interior Intimissimi i la cadena de sabates Mary Paz no es queden enrere, oferint també un descompte del 50%. 

Els negocis propis també aprofiten aquest període per fer els seus preus més atractius a la clientela, tot i que mostren una realitat diferent, ja que comencen amb uns descomptes més tímids que aniran en augment de mica en mica. “La temporada s’allarga molt i no podem competir amb les cadenes, que pel tipus de producció poden tenir descomptes més agressius -afirma el propietari de la botiga Cottoni i Cottoni Íntim, Antoni Cano-. Nosaltres hem començat amb un 20% de descompte i a final de temporada podem arribar fins al 70% en funció del producte”. La propietària de la botiga de roba Dilectione, Elena Tiunova, que ha començat amb un 30% de descompte, coincideix amb aquesta idea: “Les cadenes atrauen més clients perquè es poden permetre fer grans descomptes”.

Tot i això, els botiguers encaren aquesta temporada amb optimisme, tal i com afirma el president de la Unió de Botiguers de Reus, Ernest Juncosa: “Hi ha un producte competitiu als aparadors, cosa amb la que el consumidor en surt beneficiat. Creiem que aquesta temporada de rebaixes serà millor que la de l’any passat”. Juncosa afegeix que en aquesta primera jornada no hi ha “grans aglomeracions”, però si que hi ha gent al carrer “anant d’un lloc a l’altre per començar a mirar el que necessita”.

Negocis d’altres àmbits, com les sabateries o les merceries, també segueixen el model de fer descomptes progressius. Un exemple és la merceria Minimum, que ha començat amb un 10% de descompte en els productes de temporada que pot augmentar fins un 60% en alguns articles. O també la sabateria Peuades, que actualment ofereix entre un 20 i un 40% de descompte, tot i que en les segones rebaixes vendrà calçat al 50% i tindrà ofertes de dos per un. 

Russos i francesos, els turistes que més compren als negocis reusencs

El turisme és un factor que també contribueix a que hi hagi més vendes en època de rebaixes, tot i que la seva despesa econòmica en els comerços reusencs no sigui gaire agosarada. “El turisme que tenim a la Costa Daurada és de Low Cost, el qual no aporta gaire riquesa als comerços del territori”, afirma Ernest Juncosa. Tot i així, el president de la Unió de Botiguers de Reus afirma que si busquen algun article en concret sí que el compren, perquè el mateix producte al seu país d’origen “sol ser més car”. 

Per altra banda, diversos comerços de Reus afirmen que sí que noten la presència del turisme, sobretot del rus i el francès, que són els que més contribueixen als negocis reusencs. “Quan els turistes entren a la botiga, sempre cau alguna cosa”, afirma la dependenta de la merceria Minimum.  L'encarregada de la sabateria Sacha, Maribel Vázquez, que s’ha atrevit amb descomptes des del 20 fins al 70% des del primer dia de la temporada, afirma: “els turistes no venen amb gaires diners, però sempre ajuden una mica a les ventes”.

El 25% de la facturació anual dels comerços té lloc en els períodes de rebaixes

El president de la Unió de Botiguers de Reus, l’Ernest Juncosa, exposa que el 25% del que facturen a l’any les microempreses de Reus es fa durant de rebaixes, per la qual cosa el gremi pensa que aquest període s’hauria d’escurçar. “Venem pràcticament sense marges el 25% de la facturació de tot l’any, són quatre mesos, dos d’estiu i dos d’hivern –afirma el president- . Des de fa molt de temps plantegem a les patronals que s’hauria d’escurçar aquest termini, perquè dos mesos per temporada és brutal”.

El president de la Unió de Botiguers de Reus, també propietari de la botiga Pell i Complements Juncosa, afirma que les rebaixes tenen l’objectiu de “treure els excedents que queden de la temporada”, ja que al cap de tres setmanes de l’inici  ja arriben productes de nova col·lecció. “Al cap i a la fi el que ens interessa a nosaltres és vendre el producte que ens dona el marge per viure i poder donar feina, ja que amb les rebaixes el marge és pràcticament nul i ben just cobreix les despeses”, afirma Ernest Juncosa. 

Juncosa també destaca el bon funcionament del comerç català, que és “el que funciona millor en tot l’estat” i, per tant, es constitueix com un model a seguir. Tot i així, creu que  "sempre és millorable”.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus DIari DIGITAL comerços de reus inici de rebaixes
reusdigital.cat Reus DIari DIGITAL comerços de reus inici de rebaixes
reusdigital.cat Reus DIari DIGITAL comerços de reus inici de rebaixes

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics