Divendres, 27 de Setembre de 2024

Francesc Vallès veu 'desesperant' la davallada de passatgers a l'Aeroport de Reus

16 de Gener de 2015, per Redacció
  • Passatgers de l'Aeroport de Reus, en una imatge d'arxiu

    Reusdigital.cat

Per Vallès, “és evident que la Taula estratègica de l’aeroport amb la gestió de la Generalitat ha estat totalment ineficaç i caldrà repensar-la amb urgència”. El socialista ha lamentat "la manca d’ambició" que es demostra dia rere dia des de l’Ajuntament de Reus: “l’Aeroport és un dels instruments més importants de reactivació econòmica que té la ciutat i l’alcalde hauria d’estar removent cel i terra buscant operadors per tota Europa”.

Reunions bilaterals amb Tarragona

“És inconcebible que el senyor Pellicer s’hagi oblidat de portar l’aeroport de Reus com un assumpte urgent a tractar en les seves reunions bilaterals amb Tarragona”, ha ironitzat Vallès després de recordar que “mentre el Port de Tarragona va rebre l’any passat un 14 per cent més de creuers, les xifres de passatgers de l’Aeroport no paren de baixar”.

Vallès ha posat l’accent en el paper de la Generalitat davant el que considera “una davallada de passatgers intolerable”. “No han fet res en 4 anys” ha reblat.

Reunió urgent amb treballadors i direcció de l’aeroport

El socialista ha anunciat que ha demanat una reunió amb el director de l’aeroport per estudiar les xifres i les tendències, així com les accions a dur a terme per tal que “l’Aeroport de Reus sigui la porta d’entrada turística i de negocis al territori”.

“És evident que caldrà que ho gestionem directament des del territori perquè les accions dutes a terme pel govern de la Generalitat s’han demostrat ineficaces i perjudicials pel nostre territori”, ha argumentat l'alcaldable del PSC a Reus.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Ramon Tàpias  17 de Gener de 2015

No aixequem el vol

Poques vegades estem d’acord o coincidim amb Vallès però vet aquí en aquest assumpte tan important per la ciutat i, també, pel territori estem d’acord que cal fer alguna cosa més del que s’ha fet fins ara amb poc encert i que no ha portat res de bo pel desenvolupament d’oportunitats i creixement de l’Aeroport de Reus. Tenir una eina a l’abast a peu de casa com és un aeroport ha de ser un revulsiu perquè totes les institucions, més enllà de mirar-se el melic propi, entitats, associacions i col.lectius diversos, econòmics, comercials i turístics, s’impliquin de manera decidida i compromesa. El que ha de ser una eina eficaç no només de transport de passatgers i porta d’entrada del turisme sinó que a més ha de ser un dinamitzador econòmic per tot el territori és i ha esdevingut mica en mica, al pas dels crancs, com la maria de segona fila en la qual la ineficàcia d’uns i altres, i ve de lluny, no ha complert les expectatives que s’esperaven. La passivitat ha estat clau en aquest procés.

La mania de centralització a Madrid que no permet un “hup” a Barcelona ens ha fet mal en clau de país, és evident, però alhora la centralització barcelonina tampoc ha afavorit el territori i no només el sud, però és ben conegut que els del sud sempre hem estat més marginats com si fóssim els extraterrestres de Catalunya.

Segurament, i coincideixo novament amb Vallès, l’administració des del territori, des de casa, pot ser molt més efectiva i eficient que no pas des de la distancia. I no em refereixo només a la Generalitat també a AENA, en tot cas ambdós en són responsables dels resultats. Qui vetllarà millor pels nostres interessos sinó la gent d’aquí? Malgrat això tampoc és una garantia d’èxit perquè ningú d’aquí, tampoc no ha fet suficient per revertir una situació que ja es veia a venir, més enllà de la crisi, perquè finalment el turisme ha crescut a Catalunya mentre davallava el trànsit aeri de l’Aeroport de Reus.

No tothom pot tenir l’oportunitat de gaudir dels avantatges de tenir un aeroport, nosaltres el tenim, una idea engegada el 1935 per gent de l’aeroclub que desitjaven un Camp d’Aviació a Reus. El tenim i amb el temps ha esdevingut un aeroport internacional low cost però desaprofitat i mal gestionat.

Cal una urgent solució i això passa per asseure en una taula a tots els agents involucrats i els que han de ser-hi i ara no hi són, també, sense exclusions. No podem restar més temps d’esquena a la realitat i amb els braços caiguts perquè ningú no ens regalarà res. I no és hora de menystenir recursos ni infraestructures rellevants com pot esdevenir un aeroport pel benestar de les persones i el punt d’inflexió a noves inversions i generació d’oportunitats i de recursos. No ens ho podem permetre, ni com a territori, ni com a ciutat, ni com a país.

R. Tàpias.

Reportatges