La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Reus ha valorat negativament la proposta de campanya de Nadal impulsada pel govern municipal. Els cupaires no entenen com es poden destinar milers d'euros en una pista de gel que “únicament fomenta el consumisme, no aporta cap valor educatiu i té un cost d’entrada elitista que en restringeix l’entrada a gran part d’infants de la ciutat”, segons ha afirmat la regidora Mariona Quadrada. A la vegada, el partit no entén com si Reus és una de les ciutats més endeutades de l'Estat espanyol, i això limita les acciones "en àmbits essencials", l'Ajuntament de Reus es gasta 240.000 euros en la campanya.
La formació independentista troba "inexplicable" la instal·lació de la pista de gel: "La CUP no pretén criticar de per se, sinó pel que suposa: soroll, contaminació del medi ambient, preu elitista, entre d’altres”. Quadrada ha afegit que la proposta del parc temàtic nadalenc “pretén rentar la cara del centre després de l’obertura de Metrovacesa” però, en realitat, assegura que les accions proposades no potencien directament el comerç tradicional de la ciutat en sí i s’oblida de nou que Reus va molt més enllà del centre de la ciutat.
En aquest sentit, Quadrada ha recordat el barri Niloga, en què hi ha petit comerç tradicional i ara rep l’impacte del nou centre comercial tot i que “sembla oblidat pel govern, com tants d’altres”. En aquest punt, s’ha fet menció a la comissió de comerç de la CUP, integrada per comerciants, que està treballant diverses propostes per dinamitzar els petits botiguers.
Des de la CUP també han criticat que CiU "no hagi comentat ni hagi consensuat la proposta nadalenca en cap comissió informativa ni en cap altre espai", malgrat estar al govern en minoria, i proposen com a alternativa la realització d'un parc de Nadal "accessible per a tots els infants reusencs en què se superi la lògica consumista i s’aposti per activitats creatives i els valors educatius, en què es puguin generar tallers i activitats per a famílies de tot tipus i on les entitats que tot l’any treballen per l’educació en el lleure tinguessin el paper protagonista".
Per últim, el partit assegura que està treballant amb entitats culturals, caus i esplais per dura a terme una jornada d'activitats alternatives al voltant de la pista de gel, a finals de desembre, un cop hagin començat les vacances escolars.
El govern assegura que la campanya ha esta 'consensuada'
Fonts del govern municipal han volgut puntualitzar que la campanya de Nadal s'ha realitzat amb el consens de totes les entitats comercials de la ciutat, a través de l'Agència Reus Promoció, i que els diners invertits estan dedicats, essencialment, a la promoció del petit comerç. Així mateix, aquestes fonts indiquen que dins de la campanya es farà el Parc de Nadal, amb la inclusió d'activitats educatives i de lleure per als més petits.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics