Dissabte, 20 d'Abril de 2024

L'Ajuntament de Reus vol millorar el servei de cita prèvia per agilitzar les gestions de la ciutadania

S'implantarà nou sistema de gestió de cues mitjançant dispensadors de tiquets en diversos equipaments d'atenció als ciutadans

13 de Març de 2018, per Redacció
  • Imatge d'arxiu de l'oficina municipal d'atenció ciutadana

    Cedida

L’Ajuntament de Reus millorarà el sistema de gestió de cues de les oficines municipals d’atenció a la ciutadania per "reduir al màxim el temps d’espera dels usuaris", segons han fet constar aquest dimarts fonts municipals. La cita prèvia s’establirà de manera progressiva com a via preferent d’atenció a la ciutadania. La cita prèvia és el sistema telèmatic que la ciutadania té a la seva disposició per demanar hora per ser atès a les diferents oficines municipals sense haver de fer cua.

El perfil del contractant de l’Ajuntament ha publicat el plec de condicions per licitar el contracte de subministrament i instal·lació d’un nou sistema de gestió de cues mitjançant dispensadors de tiquets i d'un sistema de cita prèvia pels diferents centres i serveis d'atenció al ciutadà. El pressupost de licitació del contracte és de 39.930 euros. Una de les principals millores que s’introduirà amb el contracte serà la integració entre els dos serveis (el de cita prèvia i el de gestió de cues) amb l’objectiu garantir la prioritat en l’atenció a aquells usuaris que ha demanat la visita amb antel·lació. Així mateix, el nou sistema "farà més fàcil realitzar les sol·licituds per via telemàtica", s'ha detallat.

El contracte també preveu el subministrament dels dispensadors de tiquets i pantalles per a la gestió de torns que s’instal·laran a les diferents oficines d’atenció. L’objectiu municipal és "tendir a fer de la cita prèvia la via preferent per atendre la ciutadania, ja que evita temps d’espera als usuaris i millora la gestió per part de l’administració", s'ha exposat. Actualment, les oficines municipals d’atenció ciutadana ja disposen de sistemes de gestió de cues, però "la solució actual ha quedat obsoleta, tant funcional com tecnològicament".

La millora que s’implantarà amb el nou contracte "ha d’optimitzar, unificar, estendre i fer més eficient la prestació d’aquest servei". Durant el 2017, el volum de cites prèvies ha estat de 18.455, amb una mitjana de 1.538 cites mensuals. Les sol·licituds varien entre les 1.000 i les 4.000 cites en èpoques de convocatòries d’ajuts.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Anton Joan Carricondo  13 de Març de 2018

No cal malbaratar diners!

La qüestió és molt més senzilla. Qualsevol funcionari ha de ser apte per atendre qualsevol gestió. No té cap mena de sentit que hi hagi taules buides i altres amb persones esperant. Les proves per accedir als llocs de treball de les administracions no són diferents. Tots els empleats estan qualificats per fer els tràmits, per diferents que siguin. Si elimineu les diferències les cues no hi seran. Eliminar burocràcia i parlar de igualtat en tot comporta avantatges per a tots.