Dimecres, 17 d'Abril de 2024

Mayte Forján: ‘L’important no és tenir cinema, sinó una oferta diversificada’

Reusdigital.cat entrevista a la gerent de La Fira Centre Comercial

24 de Novembre de 2015, per Enrique Canovaca
  • Mayte Forján, a la primera planta de La Fira Centre Comercial

    Enrique Canovaca

Quina valoració fa de les dues primeres setmanes de funcionament de La Fira Centre Comercial?

Estem molt contents quant a afluències i vendes. El primer cap de setmana vam tenir més de 100.000 visitants, i el segon, vam arribar als 70.000, comptabilitzant divendres, dissabte i diumenge. Durant la setmana ja s’estan normalitzant les afluències i la gent està agafant l’hàbit de venir al centre. De totes maneres, és aviat per conèixer el perfil de visitants i la seva procedència.

Reusdigital.cat parlava amb alguns botiguers del centre i asseguraven que l’afluència era molt bona, però no tant les vendes.

El feedback que tenim dels arrendataris és que estan molt contents, tant per l’afluència com per les vendes. Ho haurem de veure... les dades de vendes les tindrem quan acabi el mes de novembre. Tenim inquietud per conèixer-les, però la valoració inicial és positiva.

Les grans marques haurien de vendre més o menys que al centre?

Les vendes que tenien al centre no haurien de canviar gaire. El client ja està fidelitzat. Confiem que es mantingui la clientela i el nostre objectiu, com a gestors, és augmentar el nombre de visitants. Després ja són els locals els que tenen la feina d’atraure els consumidors.

A la segona planta encara queden força locals per obrir. Quina és la previsió?

La restauració va a un ritme diferent del de la resta de locals, ja que requereix una major inversió. Estem a punt d’incorporar noves obertures, tindrem tres locals abans del desembre, i després, la resta. No obstant això, en l'àmbit de comercialització la cosa ha anat força bé.

Quines són les marques que s’instal·laran pròximament?


Que bo és, Foster Hollywood i Llao, Llao, al novembre. Després, al desembre obrirà, abans del pont, Mamma Mia, i la resta de locals estan fent obres. Cien Montaditos també té una data per mitjans de desembre. I dels que queden per omplir, esperem tancar la setmana que ve dos contactes d’arrendament.

Quins criteris heu seguit amb la restauració?

Busquem una diversificació de l’oferta. El nostre centre comercial té un perfil jove i oferim uns horaris que donen tot tipus d’oferta, menjar ràpid, més de taula, amb varietat de cuina, sigui nacional o internacional.

L’objectiu de perfil jove és només per restauració o tot el centre comercial?

És un centre comercial molt enfocat en moda. Tenim també un perfil familiar, que cobreix l’alimentació, i en moda estem entre els 30 i 38 anys, majoritàriament. De totes maneres, a mesura que tinguem estadístiques, podem fer estudis de mercat i concretar una mica més.

En aquests grans centres comercials també vénen jubilats durant els matins.

És que el ritme del centre comercial canvia completament del matí a la nit. Al matí es fa la compra diària, de proximitat, amb l’alimentació; a la tarda, hi ha un perfil més jove, més familiar, amb la bolera com a oci, i durant el cap de setmana també ve molta gent de fora de la demarcació.

Insistiu a anar de la mà amb el comerç local, però de moment, no sou a la campanya de Nadal que es va presentar la setmana passada.

No crec que no es vagi de la mà. Ja estem integrats i som part del teixit comercial de Reus. La campanya de l’Ajuntament està molt enfocada al comerç de carrer... A més, l’encesa de llums de Nadal la farem conjuntament, el mateix dia i hora.

Quines promocions oferireu per Nadal?

És una campanya atípica, en ser el primer Nadal i tenir tan a prop l’obertura. Continuarem amb la campanya de comunicació, ampliant el nostre públic objectiu. Busquem que vingui gent del sud de la demarcació i de fora, sigui de Lleida o del Penedès. D’altra banda, també farem esdeveniments, activitats itinerants per als infants i els més grans.

A Tarragona hi ha un altre centre comercial que compta amb cinemes. Com es pot combatre la manca d’aquesta oferta?

Els cinemes els tenen des de fa poc, malgrat que van néixer amb aquesta oferta. Van estar un temps sense i el centre va sobreviure. L’oferta canvia i és bo que hi hagi una rotació, una diversificació. Nosaltres l’oci el tenim amb la bolera. L’important no és tenir cinema, sinó una oferta diversificada.

Què espereu oferir com a valor afegit perquè la gent vingui a comprar aquí i no a Tarragona?

Ho vam plantejar des del primer moment de la comercialització. Ja es pot veure... pot ser és una pregunta per fer-se prèviament. S’ha fet un mix comercial pensant en el públic objectiu, un centre de moda, restauració, alimentació i oci, que està ubicat dins la trama urbana. A més, s’han incorporat noves marques que no estan en altres centres comercials, i altres marques sí que hi són però amb conceptes menys amplis.

En l'àmbit de disseny, el centre és modern per fora, però per dins té un toc impersonal, especialment, a les àrees comunes. Està pensat així perquè cadascú es faci com vulgui el seu espai?

És un centre amb un layout molt fàcil, sense zones fredes. És un concepte d’espai semiobert, amb l’objectiu de ser un carrer comercial més de Reus. Pot ser que els espais se sentin freds, però és un carrer comercial més... en l’àmbit de gestió animarem el centre amb accions de màrqueting, cessió d’espais per fer activitats que donin més calius. Les àrees d’estances són punts calents que s’aniran movent a mesura que es necessitin.

Esteu contents amb els acabats del centre comercial? Reusdigital.cat rebia algunes queixes de les rajoles de la terrassa, al segon pis, per exemple.

Totes les obertures tenen un temps d’acabament dels detalls. Estem convivint amb el final dels detalls de l’obra, tant en l'àmbit funcional com arquitectònic. Tenim molt present les opinions dels visitants per fer les modificacions que calguin.

L’Ajuntament ha d’ocupar un espai a la segona planta. Què us agradaria que fos i quan que estigués instal·lat?

Volem tenir tots els locals operatius com més aviat millor, però és una decisió de l’Ajuntament de Reus. L’opció de posar un centre cívic o un espai veïnal és una molt bona acció. És una activitat que dóna flux de visitants i que compleix l’objectiu d’involucrar-nos en el teixit social i cultural de Reus.

Com està funcionant l’aparcament?


La gestió municipal és molt bona i no estem tenint problemes. De moment, no tenim dades concretes. En aquests centres, l’estada sol superar l’hora i mitja, l’oci fa que la freqüència de visita i el període d’estada sigui major. La Fira Centre Comercial és un espai on pots passar tot el dia, fer la compra diària al supermercat, quedar-te a dinar, jugar una partida a la bolera, celebrar l’aniversari familiar, fer compres i passar-hi la nit.

Perquè una persona que està acostumada a comprar només pel centre, ha d’anar una mica més enllà i venir a La Fira Centre Comercial?

És que jo veig que estem a un espai cèntric i urbà. Ho veig tan a prop... Caminar una mica, creuar el Parc de Sant Jordi, tan maco, i venir aquí per trobar una oferta concentrada i diversificada. No només una oferta comercial, sinó de serveis. És un espai viu on passen moltes coses. Venir al centre no és només comprar, sinó tenir una experiència.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (6)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

manel  25 de Novembre de 2015

es una m...a

Aquesta senyora sap qie el centre comercial es una gran caca. I hem quedo curt. Peró evidentment no ho pot dir. Ja veureu ja quan les botigues no venguin el que els van prometre...quin fart de riure! Bolera diu? A tarragona n'hi ha una que cau a trossos. Creieu que en feia falta una a Reus? Va home va! Tenim un cinema només, sisi la ciutat de Reus, Paris, Londres. Ara diu que això no es important? Més miserable no es pot ser.

Ruben  24 de Novembre de 2015

Opinio

si es cert que te en compte la opiio dels usuaris... a que espera per FICAR PORTES PER A QUE ELS USUARIS NO ES PELIN DE FRED???

Lorena  24 de Novembre de 2015

Arees fredes?

Arees fredes no, congelades. Jo com a treballadora ja puc escoltar diariament les quiexes del fred q fa al centre. Perdrem molta clientela sino hi possen sol.lucio. La gent be a comprar no a pssar fred

Amaranta  24 de Novembre de 2015

Quina estafa

Oferta diversificada? Però si entres i sembla que a totes hi hagi el mateix... Mango, Zara, H&M, Stradiviarius, Oysho... no cal que segueixi. Patètic. Reus no és Estats Units.

Joan  24 de Novembre de 2015

Estic d'acord amb el

Estic d'acord amb el comentari avaix ficat, i apart de ficar un cinema, haurien de fer el centre comercial mes confortable,ja que passa mel de fred. Jo penso, que no caldria fer tanta bia en obrir el centre i primer feu mes comfortable.
A mes. No vindria malament un bon i comude cinema, ja que venen crispetes, no aniria malamen un cinema. I si un dia em trobo la Mayte Forján, ja li dire.
I si al centre comercial i fiqueu portes,finestres i mes climatizat,mol millor per tots.

jijij  24 de Novembre de 2015

JAJAJAJ

aquesta senyora demostra el poc interes que te per escoltar al visitant.,,,que jo sapigue una de les queixes que mes escolto,es la falta del cinema.,,,o sigui que no miri tant cap a un altre puesto.