Dissabte, 28 de Setembre de 2024

Mitma licita per 11,5 MEUR la construcció de l'estació de Bellissens

Per aquesta nova infraestructura s'estima que transitaran uns 1.400 viatgers diaris

02 de Novembre de 2023, per Reusdigital.cat
  • Imatge virtual de l'entorn de l'estació de Bellisens

    Cedida

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), a través d'Adif, ha licitat per 11,5 milions d'euros (IVA inclòs) les obres de la nova estació de Reus-Bellissens, un projecte estratègic per al desenvolupament de la xarxa ferroviària de proximitat a la província de Tarragona, emmarcat en el pla Transformem Rodalies de Catalunya.

L'actuació millorarà la multimodalitat de la localitat, connectant-la amb la xarxa de Rodalies del Camp de Tarragona i els serveis regionals de Catalunya, atenent així les demandes actuals i futures de viatgers. El projecte inclou un nou pas inferior urbà, que connectarà l'eix central del Campus Universitari de Bellissens amb l'estació d'autobusos.

La nova estació de Reus-Bellissens, situada al sud-est de la ciutat entre les estacions de Reus i Vila-seca, es configura com una terminal moderna, integrada en una plaça de marcat caràcter urbà, al costat d'una zona de recent construcció, en la qual se situen el Campus Universitari de Bellissens de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus, el Tecnoparc i l'institut Roseta Mauri, entre altres.

Característiques de la nova estació

Per la nova estació circularan els serveis de les línies RT1 (Tarragona-Reus) de Rodalies del Camp de Tarragona i els trens regionals R14 (Barcelona-Lleida) i R15 (Barcelona - Riba-roja d'Ebre). Segons els estudis de demanda realitzats per Adif, s'estima que la nova estació registrarà un trànsit d'uns 1.400 viatgers diaris, que podrien arribar fins als 3.500 viatgers/dia en un horitzó de 30 anys.

Reus-Bellissens estarà integrada per mòduls arquitectònics diferenciats, donant resposta als requisits d'explotació i les necessitats dels viatgers, protegits sota una marquesina. Comptarà amb dues andanes laterals de 220 metres (m) de longitud i 5 m d'ample, dotats d'espais d'espera i recorreguts accessibles coberts per marquesines en 90 m. El pas inferior que connectarà les andanes serà accessible, amb ascensors i escales fixes.

El projecte inclou també una àrea d'aproximació i accés per als vianants i un espai urbà que promourà l'estada i la interacció social, connectant amb àrees urbanes reservades per a parada de vehicles, taxis, autobusos i nous models de mobilitat sostenible.

Més actuacions ferroviàries a Reus

Paral·lelament a la construcció de la nova estació, el Ministeri, a través d'Adif, promou a Reus altres actuacions per a millorar la integració de la infraestructura ferroviària, com el desplegament de pantalles de protecció acústica en el nucli urbà, al llarg de 2,3 km, en els punts identificats en l'estudi desenvolupat en els últims mesos i en coordinació amb l'Ajuntament.

Així mateix, avança la redacció del projecte de la nova estació central entre Vila-seca i Reus, que donarà servei tant a la línia d'alta velocitat com a la xarxa convencional i reservarà espai per a la integració del tramvia que promou la Generalitat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges