La regidoria de Relacions Cíviques de l'Ajuntament de Reus posa en funcionament el nou Servei d'Acompanyament Online a les entitats i grups de persones que vulguin associar-se, amb l'objectiu de resoldre els dubtes tant de tipus legal, com de funcionament o d'organització que sovint se'ls plantegen.
Fins ara, l'assessorament ha estat sempre presencial a través del Servei d'Atenció a les Entitats (SAE). Amb motiu de les circumstàncies excepcionals per la pandèmia de la Covid-19, des del consistori s'ha ampliat el servei amb una nova eina per possibilitar les consultes en línia. Les entitats que estiguin interessades poden trucar al 977 010 029, enviar un correu electrònic a relacionsciviques@reus.cat o visitar la web entitatsreus.cat.
Alguns dels temes que més preocupen a les noves entitats, a part de la seva constitució, són: com elaborar un projecte, com fer una assemblea de forma virtual, com tancar els comptes, com fer els tràmits telemàtics... Quan es tracta de col·lectius ja consolidats, els seus interessos principals són la represa de l'activitat en els pròxims mesos, les millors eines de comunicació i difusió a utilitzar, i els recursos i col·laboracions més adequats, entre d'altres.
Montserrat Caelles, regidora de Relacions Cíviques, assegura que la voluntat és "empoderar el teixit associatiu", ja que és "un dels pilars bàsics de la ciutat atesa la seva riquesa de gent voluntària i compromesa amb el seu entorn més proper".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics