Dilluns, 06 de Maig de 2024

Els passatgers de Rodalies Catalunya pugen un 2,4% el 2018

El servei de Renfe va registrar una puntualitat del 92% durant l'any passat

17 de Gener de 2019, per Redacció/ACN
  • Passatgeres accedeixen a l'estació de Rodalies de Sants.

    ACN

Els passatgers de Rodalies Catalunya van pujar un 2,4% el 2018, segons les dades fetes públiques aquest dijous per la directora de Renfe a Catalunya, Mayte Castillo. En total, 125,3 milions de viatgers van fer ús del servei de rodalies l'any passat, tres milions més que al 2017.

La majoria dels passatgers, uns 116,2 milions, es van desplaçar utilitzant els trens de rodalia a Barcelona. Les xifres situen el nombre d'usuaris del servei als nivells previs a la crisi econòmica, i constaten un creixement sostingut durant els últims cinc anys, quan s'han sumat 11 milions de nous clients. Els trens de Rodalies Catalunya van tenir durant el 2018 una puntualitat del 92%, pitjor que en anys anteriors per "causes externes" com la climatologia, segons Castillo. "Malauradament, hem tingut un cúmul d'incidències des de l'agost del 2018, més del 70% per causes externes, principalment la climatologia a l'agost i l'octubre", ha explicat la directora de Renfe a Catalunya. "Això inevitablement va afectar els usuaris, va ser una situació inesperada, i l'estem reconduït", ha afegit.

Pel que fa al frau, les xifres durant l'any passat es van mantenir en el 3%, un nivell "molt similar al de la resta d'operadors", segons Castillo. D'altra banda, Renfe va notar durant el 2018 un "creixement desbordant dels costos" dedicats a esborrat graffitis als trens. Tot i que per ara encara no tenen xifres globals de despesa per aquesta qüestió, la mes d'octubre ja havien gastat 10 milions d'euros per netejar trens de pintades.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges