Cookie control
Dissabte, 21 de Setembre de 2019

La desestacionalització, objectiu principal del pla de màrqueting turístic de Catalunya

La presentació del document ha tingut lloc al Palau Bofarull de Reus

19 de Març de 2019, per Enric Garcia Jardí
  • L'acte ha tingut lloc al Palau Bofarull

    Reusdigital.cat

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, ha presentat, aquest dimarts al matí, al Palau Bofarull de Reus, el Pla de màrqueting turístic de Catalunya (2018-2022), que té per objectiu “posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix, temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia”. Font, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, ha assegurat que cal “desestacionalitzar el turisme al país”, que es concentra sobretot entre els mesos de juny i setembre.

El pla de màrqueting marca els reptes de l’ACT per als pròxims quatre anys, així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. “És un instrument que respon a una estratègia conjunta entre els sectors públic i privat”, ha afirmat Carnicer. “Hem de donar a conèixer els nostres fets diferencials, que van més enllà del ‘sol i platja’”, ha subratllat Font, que defensa la necessitat que el turista, que se sol concentrar a la zona costanera, conegui “els territoris d’interior”. Font també ha defensat que cal treballar en “l’increment de la despesa per visitant i dia”.

El nou pla de màrqueting presenta una vintena d’iniciatives, pensades per atraure “el turisme responsable, sostenible i de qualitat”, i entre les quals destaquen: nous projectes anomenats 4D, destinats a la desconcentració, desestacionalització i diversificació i augment de la despesa; l’oferta de més experiències fora de la temporada alta; una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços; una estratègia de màrqueting digital, focalitzada en el web i les xarxes socials; l’aprofitament dels Centres de Promoció Turística de Catalunya; l’aplicació del nou sistema de marques; la redefinició dels serveis que ofereix l’ACT al sector privat i l’enfortiment de les relacions amb els patronats de turisme, i la creació de la marca Grand Tour de Catalunya.

Neix la marca Grand Tour Catalunya

La marca Grand Tour de Catalunya proposarà als turistes un itinerari que recorrerà Catalunya per oferir l’oportunitat de descobrir el territori en 5-10 dies, amb serveis d’alta qualitat i una atenció personalitzada.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics