Diumenge, 28 d'Abril de 2024

Mayte Forján: «El nou repte dels centres comercials és oferir una experiència de compra agradable i lúdica»

07 de Desembre de 2021, per Marc Busquets Obré
  • Forján és la gerent de La Fira CC de Reus

    Cedida

Va ser al novembre que La Fira Centre Comercial de Reus va complir el sisè aniversari de l'obertura a la ciutat. La pandèmia, els canvis en els hàbits de consum dels clients quan compren, la rotació de negocis al recinte i els reptes de futur de l'equipament són analitzats per la seva gerent, Mayte Forján, en l'inici de la campanya de Nadal d'enguany, durant una conversa amb Reusdigital.cat

- La Fira CC arriba ja als sis anys de trajectòria. Quin balanç global en fa?

- Força bo. Fins al 2019 no hem deixat de créixer tant en afluències com en vendes. Ha estat a partir del març del 2020 on la tendència s’ha vist molt atenuada per l’impacte de la pandèmia.

- Les restriccions per la covid han estat l'etapa més dura de gestionar, des de l'obertura?

- Clarament, ha estat una gestió complexa que ha afectat a tots els nivells, des de gestionar la seguretat dels clients i el personal, a la caiguda d’ingressos pel tancament temporal dels comerços i de la restauració. Aquest fet s’ha vist agreujat pel tracte discriminatori que, per part de l’administració autonòmica, han sofert els centres comercials durant la pandèmia.

- Com s'encara, a La Fira CC, la campanya nadalenca d'enguany?

- Bé, molt bé. Hi ha moltes ganes de tornar a la normalitat, ha estat una etapa de despesa continguda i per a aquest Nadal les previsions són bones.

- Hi ha hagut tancaments d'establiments, a La Fira, i l'obertura de nous. Tot plegat, a què creu que respon? Al canviant mercat? Als hàbits i als gustos dels clients?

- La pandèmia ha accelerat alguns canvis que ja s’estaven produint de forma atenuada abans. El creixement de la quota de mercat del canal online, o certs valors que van arrelant a la societat, fan que ens trobem immersos en una etapa de canvi. Tot això està provocant una reorganització del sector que farà que en els propers anys es vegin canvis d’operadors i una redistribució dels mix comercial dels centres comercials.

- Molts negocis aposten per la digitalització, i durant la pandèmia hi ha hagut més compres en línia. Considera que som davant d'un canvi de tendència que farà que el comerç físic i d'atenció presencial s'hagi d'adaptar?

- Sí. I davant aquesta tendència, el comerç físic ha de donar un valor addicional que es concreta en millorar l’experiència física de compra. El nou repte del comerç físic, i especialment del centres comercials, és oferir una experiència de compra molt rellevant per fer de la compra física un acte agradable, lúdic i creatiu.

- L'oferta d'oci i restauració de la planta superior és completa? O són a la recerca de nous atractius per als visitants?

- Mica a mica s’anirà completant, cal tenir en compte que la restauració ha estat el sector més afectat per la pandèmia i cal esperar una mica per tornar on érem.
 

La Fira encara la campanya de Nadal amb optimisme, apunta Forján a Reusdigital.cat Foto: Cedida


- Després de sis anys, ha completat La Fira CC el seu model comercial plantejat quan va obrir?

- Malauradament encara no, sí que ho estava fent fins el 2019. Amb la nova situació ens trobem en un punt de recomercialització de locals i de replantejament del mix comercial.

- Quins creu que seran els reptes de futur de La Fira CC per refermar la seva proposta a Reus?

- Els principals reptes de La Fira per encarar el futur es basen en dos eixos estratègics principals. D’una banda, acabar de tancar l’oferta comercial de futur i d’altra banda, realitzar accions orientades als clients amb l’objecte de incrementar el lideratge com a primera opció de compra en format de centre comercial a la ciutat de Reus i a la seva àrea d’influència.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics