Cookie control
Dilluns, 30 de Març de 2020

Mayte Forján: 'La Fira és en fase de creixement i encara té recorregut abans d'assolir la maduresa'

La gerent del complex assenyala que el seu model i el del comerç de proximitat són compatibles

04 de Desembre de 2019, per Marc Busquets
  • Forján destaca l'augment de l'afluència de públic i de les vendes a La Fira des de la seva obertura

    Cedida

Ja en fa quatre anys, de l'obertura de La Fira Centre Comercial. La seva gerent, Mayte Forján, en fa una lectura positiva. "Han anat augmentant tant l'afluència de públic com les vendes", manifesta en una entrevista a Reusdigital.cat en què subratlla que el seu és un model "compatible" amb el de les botigues de proximitat del nucli antic i els passejos. Encara en "consolidació", tal i com descriu el moment actual del complex, el cert és que encara amb bones perspectives una campanya nadalenca que ja ha començat. Els projectes per completar l'oferta de la planta d'oci i lleure i la rotació dels locals del recinte són altres de les qüestions tractades en la conversa. 

Quin balanç es fa, des de la gestió del centre comercial, de l'activitat d'aquests quatre anys? El model de La Fira s'ha consolidat a Reus?

El balanç és positiu, perquè que des de l’obertura han anat augmentant, de forma continuada, tant l'afluència de públic com les vendes. El centre comercial és en la seva fase de creixement i encara té recorregut abans d’arribar al seu punt de maduresa. Això ens dóna bones perspectives per afrontar una fase de consolidació que es produirà en els propers anys i que situarà a La Fira com un centre comercial de referència a la seva àrea d’influència.

Creu que s'ha aconseguit l'estabilitat i la convivència adequada entre La Fira i el comerç de proximitat del nucli antic i els passejos?

Són dos formats compatibles, tot i que d’entrada pugui semblar que no. La intenció de La Fira sempre ha estat i segueix sent promoure la integració entre els dos formats, tant en el suport en campanyes locals institucionals, com en la promoció de la ciutat al seu conjunt. Un clar exemple són les campanyes d’estiu adreçades al turisme, i en les quals des de La Fira hem fet costat a la ciutat i tot el seu comerç.

Quin és el percentatge d'ocupació de locals a tot el complex de La Fira?

Del 94%, i després de la remodelació de la terrassa es preveu que la demanda de locals de restauració augmenti considerablement

Tenen detectada una rellevant rotació de locals, a La Fira?

En l’inici d’un centre comercial és normal una rotació d'entre el 8 i el 10%. Aquesta és dada sectorial, i les xifres de La Fira es mostren per sota a les estadístiques del sector.

L'oferta dels cines Axion i dels locals de restauració està consolidada?

Com he dit, ens trobem en fase consolidació i a la planta de lleure i restauració s’estan fent reformes importants que dotaran la terrassa d’un atractiu que de ben segur farà que millori l’ocupació dels locals de restauració.

Quines expectatives té La Fira, de cara la campanya nadalenca?

Bones, perquè el Nadal sempre és una bona campanya i, si tenim en compte que en el que portem d’any l'afluència de públic ha crescut un 7,2%, pensem que aquest Nadal es mantindrà la mateixa tendència de creixement.

El fet que el raval de Santa Anna sigui només per a vianants, durant el Nadal, pot tenir alguna afectació en l'activitat a La Fira?

No, perquè el públic ja coneix bé els accessos i no ens sembla que ens afecti de forma important.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Joan Manel  04 de Desembre de 2019

Per la: Maye Forján

Podríeu posar portes o finestres al segon pis,pq encara fa fred. Gràcies