Dissabte, 18 de Maig de 2024

Port Tàrraco busca restauradors per captivar els tarragonins tot i 'les dificultats d'accés i la degradació'

Presenten una oferta cultural per atreure visitants mentre la marina gaudeix del més gran volum de negoci

02 de Maig de 2018, per ACN
  • Pla obert de la zona de locals comercials i restauració a Marina Port Tàrraco

    ACN

Port Tàrraco busca l'apropament dels tarragonins amb locals de restauració i oci en una zona on "costa que la gent vingui" per "les seves dificultats de comunicació amb la ciutat". Segons el director general, Marc Colls, la via del tren i el no funcionament durant molt de temps de les escales mecàniques de la plaça dels Carros han fet que l'accés sigui dolent, a més de "la degradació" a la zona, com al carrer Apodaca. De moment, per promocionar l'espai, s'han organitzat els 'Diumenges a Port Tarraco' i 'Sunset Festival'. El Port Tarraco confia a atreure enguany tres empreses noves a l'espai de locals comercials, que ara mateix està a un 60% d'ocupació. El projecte d'outlet que s'havia estat negociant "no va cristal·litzar", segons Colls, que ha afirmat que el model de botiga impossibilitava "l'equilibri" d'oferta de restauració al públic amb el servei als iots. Pel que fa a l'ocupació de vaixells, centrats en grans iots, gaudeixen del volum econòmic més gros des del 2011, quan l'espai va passar a mans d'uns fons d'inversió de la família reial de Qatar, mentre que l'espai d'oficines està ple des del 2016.

Des de Port Tàrraco, han explicat que el període del 2011 al 2014 van viure una època “molt dolenta”, coincidint amb la crisi, que va fer que es buidessin els locals, no només de la marina, sinó de tota la ciutat. La situació ha fet un gir i, des de fa quatre anys, ha anat remuntant. L'espai d'oficines està complet i la direcció ja negocia amb altres empreses per quan l'organització dels Jocs Mediterranis deixi lliure l'espai que ocuparà fins al juliol. On l'espai no s'ocupa de la manera que es voldria és a la zona de restauració. Per això, els esforços del Port Tarraco estan centrats en aquest àmbit i fan una crida als restauradors a acostar-s’hi. 

De moment, el 60% dels locals comercials estan ocupats i estan negociant amb diverses empreses -una drassana italiana i dues empreses de nàutica i seguretat, una francesa i l'altra catalana, com a servei als iots. Si s’acaben tancant els acords, l’espai ocupat passaria a ser del 75%. El director comercial, Javier González, ha explicat que treballen en l’ocupació dels locals “a llarg termini” per assegurar-se que es manté l’equilibri a la zona. “Seria molt fàcil ocupat tot l’espai en dos mesos amb oci nocturn”, ha explicat Gonzàlez, que creu que “a la llarga, no quadrarien amb l’objectiu”. 

Mentrestant els locals de restauració no arriben, Port Tàrraco treballa igual per atreure els visitants i recordar-los que aquest no és un espai tancat, una percepció que encara es comparteix. “Hi ha una barrera física i mental, però tota la gent que s’apropa al moll de costa veu que és un espai obert”. La segona edició del festival ‘Sunset’, que estrenarà el cantautor Joan Rovira, ha de servir per fer-ho encara més visible. D’igual manera, els ‘Diumenges a Port Tàrraco’, que comencen aquest diumenge, programen sessions de swing, flamenc, rumba i d’esport –com zumba o body combat-, combinat amb vermut. 

Des de Port Tarraco creuen que la nova passarel·la de vianants pot ser el primer pas per connectar la ciutat amb la zona del port, perjudicada pel pas de la via del tren, l’accés de la plaça dels Carros –“les escales mecàniques no han funcionat durant anys, bastant negligent”, ha apuntat Colls.

La Marina Port Tàrraco va moure el darrer any al voltant dels "cinc o sis milions euros anuals", segons ha especificat Colls, que ha afirmat que aquest ha estat l’any on hi ha hagut més volum de negoci. Tot i que no ha volgut especificar quants vaixells hi ha amarrats, ha assegurat que estan en “màxims” i que, ara mateix, tenen contractes amb cinc vaixells de 100 metres d’eslora. De fet, les instal·lacions es volen especialitzar en aquest tipus d’embarcacions grans, que no tenen cabuda en molts altres ports del mediterrani occidental.

El director general de Port Tarraco ha defensat que tenir vaixells amarrats a Tarragona representa un motor econòmic per a la ciutat. En aquesta línia, ha lamentat que “l’administració treu pit dels creuers, uns senyors que estan vuit hores a la comarca i que potser se’n van a Barcelona”, i que no s’exhibeixi igual l’estada dels tripulants de marina. “Amb un vaixell gran, poden estar fins a 400 persones més de 24 hores seguides aquí, o molts mesos”, ha afirmat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges