Dimarts, 14 de Maig de 2024

Rull afirma que el retard a l'R16 per la baixa d'un maquinista és un error 'greu'

El conseller recorda a Renfe que en una línia que acumula tantes incidències ha de ser "impecable"

02 de Novembre de 2016, per ACN
  • Pla obert del conseller Josep Rull enraonant amb membres de la Plataforma Cel Net que protesten a les portes del Casal Cultural de la Pobla de Mafumet, on se celebra la reunió de la Taula de Qualitat de l'Aire

    ACN

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha qualificat "d'inaudit" i de "greu" l'incident que va tenir lloc aquest diumenge a la nit a l'R16. Un tren que havia de sortir de Tortosa poc abans de les nou de la nit, l'últim del servei, ho va fer amb hora i mitja de retard perquè Renfe havia assignat "per error" un maquinista que estava de baixa i va haver de venir un de Tarragona a cobrir-lo. Rull ha assegurat que l'expedient sancionador serà "exemplar" i que aniran "al màxim" del que permet la normativa per casos greus. Malgrat que ha agraït la disculpa feta per Renfe, ha recordat a la companyia que en una línia que acumula tantes incidències, el servei ha de ser "impecable".

En una visita a Valls, Rull ha confirmat el que havia anunciat a través d'una piulada al seu compte de twitter sobre l'obertura d'un expedient sancionador a Renfe. El conseller ha assegurat que en una línia "tan sensible" i que acumula "tantes disfuncions" l'operador ha de ser més diligent de l'habitual.

Malgrat que no ha quantificat la sanció, ha assegurat que "aniran al màxim" del que permet la normativa per a casos greus, ja que com no hi ha hagut afectació per a la seguretat no és pot tipificar com a molt greu. Rull ha recordat que si Renfe no és "impecable" en el servei que ha d'oferir, la Generalitat "hi serà a sobre per garantir els drets dels usuaris".

Rull reclama 'recosir' el consens amb els alcaldes per evitar 'hipotecar' actuacions futures a l'N-340

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha defensat que la reunió prevista dilluns vinent, 7 de novembre, entre el Govern, el Ministeri de Foment i els alcaldes dels municipis afectats per l'N-340, ha de servir per "recosir" el consens "que hi havia" sobre quina ha de ser la solució que acabi amb la sinistralitat i el volum de trànsit de la via. Rull ha advertit que, depenent de la solució a curt termini que s'esculli, "s'hipotecaran" altres possibles solucions a mig i llarg termini, com poden ser inversions per millorar la carretera o bonificacions per als camions que es desviïn a l'AP-7.

Justament aquest és l'alternativa que Foment ha anunciat que està a punt de tancar amb la concessionària de l'autopista per desviar el trànsit pesat, però els alcaldes han estat reclamant l'alliberament de peatges per a tothom en diverses protestes i talls de carretera.

El conseller de Territori, Josep Rull, ha defensat que la reunió amb els alcaldes i Foment ha de "refer el consens que hi havia" perquè tinguin cabuda solucions a "curt, mig i llarg termini" per a l'N-340. Tot i que ha reconegut que cal una solució immediata per reduir la sinistralitat, ha reclamat amplitud de mires per no impossibilitar altres actuacions, com la permeabilització de l'AP-7 o el desbloqueig del calendari per "ampliar" l'N-340.

"Cal recosir el consens i anar les tres administracions, el món local, el govern de l'Estat i la Generalitat, per afrontar un tema que ens neguiteja a tots i que és insostenible però no podem mirar només a curt termini. Depèn de quina decisió es prengui ara no podrem parlar de majors bonificacions a l'autopista ni d'inversions que es compleixin i arribin a temps", ha dit el conseller.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges