Cookie control
Dijous, 14 de Novembre de 2019

Els catalans compraran entre un 15% i un 20% menys de petards aquest Sant Joan

El 70% de les vendes es produeixen els dos últims dies abans de la revetlla

21 de Juny de 2013, per ACN
  • Una clienta compra petards per la revetlla de Sant Joan

    ACN

"És un cop molt dur", ha indicat Vilardell en referència a la davallada de vendes prevista per aquest Sant Joan. "La revetlla d'aquest any cau després d'un cap de setmana i això sempre afecta", ha afegit. Les dades indiquen que la gent continua comprant petards perquè és tradició, però el tiquet mitjà de compra és de 20 euros "quan en anys anteriors era de 40 euros".

600 punts de venda

Catalunya compta aquests dies amb uns 600 punts de venda de petards entre casetes i botigues. La majoria de vendes es produeixen a les casetes, mentre que el client "més especialitzat" compra als locals. El 70% de les vendes es produiran durant aquest dissabte i diumenge, just abans de la revetlla. Segons Vilardell, el sector de petards de venda al públic "ho ven tot en aquests deu dies abans de la revetlla".

Bombetes i bengales


Els productes estrella continuen sent les tradicionals bombetes i les bengales, perquè són els més atractius pels nens, segons explica el president de l'AFIMAC, que també és el propietari de "Petardoscm", amb seu a Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental). "La pirotècnia amb colors té més sortida que el producte de tro", ha indicat.

Usar la metxa

D'altra banda, ha explicat que la normativa diu que els petards "mai s'han d'agafar amb la ma" i "que s'han d'encendre amb les metxes" En el mateix sentit, ha demanat responsabilitat quan es tiren els coets per evitar que "puguin anar cap a una altra persona". També ha afegit que cal sempre la supervisió d'un adult

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics