Dimecres, 01 de Maig de 2024

Foment tornarà a licitar el tram de l'A-27 entre Valls i Montblanc

Francesc Vallès ha sortit al pas de les crítiques fetes contra el govern estatal

26 de Juliol de 2010, per Redacció
  • Tram de l'A-27 a Valls

    ACN

Vallès ha destacat que dels trenta-dos contractes rescindits al conjunt de l'Estat, tan sols dos es tornaran a finançar amb fons públics, entre els que es troba la variant de Valls a Montblanc. El diputat del PSC ha emfasitzat que aquesta autovia "és prioritària i estratègica" pel territori i ha recordat que han estat els socialistes qui han impulsat el projecte, després d'anys de governs de CiU i PP.

Amb tot, Vallès considera que el "sentiment de greuge comparatiu que alguns pretenen atiar no està justificat" i defensa les actuacions del govern de l'Estat, "amb una inversió de 500 milions d'euros" els últims sis anys. Cal recordar que la reacció dels ajuntaments implicats al projecte i de CiU i PP va ser de forta crítica, després que el ministre de Foment, José Blanco, anunciés la passada setmana la supressió del contracte.

Els altres tres trams de l'A-27, entre Tarragona i el Morell, la variant d'aquesta població i la variant de Valls, es troben en execució i amb els terminis previstos. Els empresaris de la demarcació han denunciat diverses vegades que les obres van amb retard i que no estaran executades per al 2012.

Des de la Cambra de Comerç de Reus es valora amb "extrema prudència i cautela" l'anunci fet pel diputat del PSC. El president de la corporació, Isaac Sanromà, es reunirà amb Fancesc Vallès aquest setmana per conèixer l'abast real de la retallada d'inversions de Foment i per conèixer com queden la resta d'inversions al territori, com l'estació de l'aeroport o les variants projectades al voltant de la N-420.

A la Cambra li preocupa el termini d'execució de les obres amb la redifinició del projecte. Sanromà ha demanat a l'Estat "fermesa i diligència" per aconseguir la seva execució atenent "l'alt valor estratègic". En aquest sentit, el president es mostra partidari que el govern plantegi la gratuïtat del tram de l'A-2 entre Lleida i Montblanc.

Per la seva banda, el diputat del PP al Congrés, Francesc Ricomà, ha declarat que l'anunci fet per Vallès "és una enganyifa sostinguda per excuses de malpagador", ja que la redacció d'un nou contracte portarà un temps d'espera d'entre quatre i cinc anys, semblant al temps que quedaria aturada l'A-27 després de la retallada de Foment.

Ricomà creu que Tarragona es mereix una data d'inici i d'acabament de l'A-27 i considera que la crisi ha servit com excusa per intentar posar punt i final "a una obra que havien estat endarrerint constantment".

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics