Cada equip llevaneu disposa d'un camió amb fulla llevaneu i espargidora de sal, d'un vehicle pilot on viatgen els responsables que coordinen l'operatiu i d'un camió nodrissa que transporta la sal fundent. Precisament, el clorur potàssic s'emmagatzema i es transporta en sacs de 500 quilos. La brigada té emmagatzemades, aproximadament, unes 100 tones de sal fundent, distribuïda als magatzems de Reus, Valls i Tortosa.
L'equip humà que desenvolupa les tasques de conservació de les carreteres està integrat per un encarregat, els capatassos i els conductors. En total són més de mig centenar de persones, segons ha explicat el president de la Diputació, Josep Poblet, en una visita aquest dimarts a Reus als equips llevaneu i de conservació de la institució.
En cas de nevades de forta intensitat, els tres organismes que disposen de màquines llevaneu a la demarcació -Ministeri de Foment, Direcció General de Carreteres de la Generalitat i Diputació de Tarragona- estan coordinats a través de la Comissió de Coordinació del Centre d'Emergències de Catalunya, que pot decidir on han d'actuar les màquines llevaneu amb independència de la titularitat de la carretera.
Poblet ha insistit que "es busca sempre el principi de màxima proximitat i efectivitat, independentment de qui sigui el titular de la via". D'altra banda, el president de la Diputació ha reconegut que molts alcaldes demanen la intervenció de la maquinària llevaneu als seus municipis, tot i que són carreteres de titularitat local. "Anem prioritzant aquest tipus d'atencions i no discriminem si la carretera és nostra o no, perquè busquen donar resposta a algú que es trobi bloquejat", ha detallat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics