Divendres, 19 d'Abril de 2024

Ara Reus vol obrir un accés entre el barri Gaudí i el centre tot creuant els terrenys de l'estació

La força municipalista proposa fer un pas soterrat o una passarel·la amb una inversió d'entre 1 i 1,5 milions

27 de Març de 2019, per Marc Busquets
  • Rubio, durant la presentació de la proposta d'unió entre el barri Gaudí i el centre

    Marc Busquets

"Les vies del tren han aïllat el barri Gaudí de la ciutat". Amb aquesta màxima, expressada per l'alcadable Daniel Rubio, Ara Reus ha presentat aquest dimecres un dels seus projectes estrella de cara al proper mandat. El partit municipalista vol establir un accés entre la zona nord i el centre, que creuaria part dels terrenys d'Adif de l'estació. A través d'un pas soterrat o d'una passarel·la, tots dos sectors quedarien units. Del cost dels treballs, entre 1 i 1,5 milions, se'n faria càrrec inicialment l'Ajuntament. A posteriori, aquest es carregaria percentualment als promotors que edifiquessin habitatges i altres equipaments a l'espai.

Sòl residencial

En la presentació del projecte, "que fa temps que hi és però que ningú fins ara ha volgut tirar endavant", Rubio ha assenyalat que el consistori ha de "facilitar" que s'habiliti el pas. S'ha de negociar amb Adif per exposar què es vol fer i, en paral·lel, aconseguir que els promotors immobiliaris "trobin atractiu" el futur de la zona. L'alcadable ha apuntat que "no podem permetre que ara que tindrem un fabulós passeig de la Boca de la Mina, no el connectem amb el barri". D'entrada, ha detallat, es tracta de validar una requalificació urbanística perquè la situació actual fa que "Adif no pugui vendre, ni que els promotors explotin uns terrenys que permetrien la connexió". 

En aquest sentit, l'encara regidor del govern ha indicat que "hem trobat una solució tècnica, i també jurídica" per fer que la zona, d'uns 45.000 m2, "es desenvolupi". "I agafem el compromís que, si la capacitat d'inversió de l'Ajuntament ho fa possible, del cost inicial de la passarel·la se'n faci càrrec el consistori", ha manifestat tot seguit, per després repercutir-la als promotors. Ara per ara, i segons ha detallat Rubio que es contempla al POUM, l'espai és considerat sòl residencial. "El que nosaltres proposem és que, a més, es destini també a altres usos, com l'oci, perquè Adif és la primera part interessada en què això es desencalli i vendre els terrenys". 

A preguntes dels mitjans i dels veïns assistents a la presentació, Rubio ha argumentat que la inversió per fer el pas "és assumible per a l'Ajuntament" pel fet que "en els propers quatre o cinc anys, la nostra capacitat financera serà molt més gran" que en el mandat que s'és a punt d'acabar. Pel que fa a l'accés, s'ha apuntat que s'ha d'escollir entre la passarel·la elevada o el pas soterrat en funció "del cost econòmic de les obres i de l'impacte estètic que generaria". 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

bavi  29 de Març de 2019

Connectar Barri Gaudi/Boca de la Mina amb Reus, i aparcament.

Aquesta proposta ja la va fer fa unes setmanes Carles Pellicer. Aquí només es parla de la passarel•la/soterrani entre l'estació i el Passeig de la Boca de la Mina, però Carles Pellicer també deia "es tractaria d'ubicar allà temporalment un aparcament de superfície per compensar els usuraris de Renfe....". Aquesta idea jo ja l'havia apuntat en algun escrit anterior, encara que jo plantejava fer un pas soterrani o modificar (allargant-lo) el pas soterrani que actualment hi ha sota les vies. És que és una vergonya que aquest gran espai no es pogues destinar a aparcament i així facilitar la mobilitat dels usuaris del tren. Anteriorment ja hi va haver una part que va ser aparcament (apart de l'espai que es va destinar a la fira) i segurament el paviment encara esta pintat amb les marques d'aparcament i a més hi havia unes torres de llum. Si es vol millorar el transport públic, afavorir la sostenibilitat, etc aquesta seria una GRAN actuació. I una proposta encara més agosarada, amb el permis d’ADIF, seria ubicar-hi també l’estació d’autobusos.

Jordi  28 de Març de 2019

PASSAREL.LA SI PAS SOTERRAT NO

Que no caiguin a l'error de fer un pas soterrat!!!!! seria una mina pels delinqüents (atracaments i .....no vull dir res mes)
Un pas Elevat es mes segur