Divendres, 02 de Juny de 2017

El turisme alemany s'incrementa a Reus durant la Setmana Santa

Les visites al Gaudí Centre s'incrementen un 48%

20 d'Abril de 2017, per Redacció
  • Una parella de turistes, al centre de Reus

    Reusdigital.cat

L'Agència Reus Promoció ha intensificat la seva activitat turística i de promoció del patrimoni, ampliant els serveis, amb motiu de la campanya de Setmana Santa, la qual s’ha tancat amb un balanç positiu, segons el consistori. Així s'han augmentat les consultes ateses per l'Oficina de Turisme quasi un 8,5% respecte l'any 2016. El 85% d'aquestes provenen de turisme català i espanyol, principalment del de proximitat. En relació al turisme internacional, destaca el turisme francès i també el clar increment en el turisme alemany.

El 73% de les consultes estan relacionades amb el turisme cultural i, d'aquestes, un 22% són del Gaudí Centre, el 20% de la Ruta del Modernisme, el 18% de l'Institut Pere Mata i un 12% de la Casa Navàs. Les consultes de gastronomia i compres representen el 13% i 4%, respectivament.

Reus Promoció va ampliar horaris de visites als llocs d'interès de la ciutat, com el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, el Gaudí Centre o la Casa Navàs. També es van realitzar diverses activitats, com la promoció del programa d'actes de la Setmana Santa de Reus, el repartiment de material de promoció de Reus als principals punts turístics de la Costa Daurada i la promoció de visites guiades i altres activitats turístiques especials que es realitzen a la ciutat.

Les visites al Gaudí Centre s'incrementen un 48%

Durant aquests dies de Setmana Santa, l'incrementant al Gaudí Centre ha estat del 48% pel que fa els visitants individuals. Cal destacar l'augment dels visitants de la pròpia ciutat de Reus (69%). Quan al turisme estatal augmenta un 2% i destaquen els visitants provinents de Madrid, València i el clar augment dels visitants de Navarra. El turisme internacional també s'ha vist incrementat (314%), entre el que cal fer esment del turisme francès, majoritari, però també cal fer referència al turisme rus i al clar augment de turisme provinent dels Països Baixos.

Pel que fa a l'Institut Pere Mata, l'increment ha estat del 44%. Entre el turisme de proximitat cal destacar l'increment dels visitants de Barcelona i província en un 55% i pel que fa al turisme estatal l'augment prové, majoritàriament, dels visitants d'Andalusia i de València. Pel que fa al turisme internacional, destaquen, principalment, els visitants d'Alemanya i Rússia.

La Casa Navàs ha experimentat un lleuger increment del 3% respecte el 2016. El 60% dels visitants han estat catalans i d'aquests un 83% provenen de la província de Barcelona. Els visitants estatals han estat el 12% i els internacionals han representat un 14%.

COMENTARIS (0)