Diumenge, 28 d'Abril de 2024

Liciten les obres dels carrils bici de les avingudes de Falset i Salou

20 de Setembre de 2022, per
  • Martí Albesa.

L'Ajuntament de Reus ha publicat al perfil del contractant la licitació del contracte per a l'execució de les obres dels carrils bici de les avingudes de Falset i de Salou, amb un pressupost de sortida total de 352.152,77 euros (IVA inclòs). El projecte compta amb finançament de la Unió Europea, amb fons Next Generation.

El contracte a licitació està dividit en dos lots.

Avinguda de Falset



El tram de l'avinguda de Falset circula entre el carrer de Recasens i Mercader i el carrer de Joan Fuster. El recorregut dona continuïtat al carril per a bicicleta que actualment està en servei entre l'avinguda dels Països Catalans i el carrer de Recasens i Mercader.

El projecte defineix un carril bici per a cada sentit de la circulació, segregat de l'espai destinat a la resta de vehicles. La secció del vial preveu que l'amplada dels carrils per a bicicletes tinguin una amplada d'entre 1,5 i 1,8, segons el tram de l'avinguda, mentre que els carrils per a la resta de vehicles varien entre els 3,25 i els 3,40m.

L'espai per a bicicletes estarà separat de la dels vehicles amb elements de balisament de cautxú per reforçar la seguretat viària. El projecte preveu un termini d'execució de tres mesos.

Avinguda de Salou



El tram permetrà completar el carril per a bicicletes a l'avinguda de Salou, i connectar-los amb els futurs trams de l’avinguda de Sant Bernat Calbó i del carrer de Flix. El projecte inclou la implementació d’un carril bicicleta segregat en vorera bidireccional, donant continuïtat al carril existent. La solució de carril bici segregat en vorera respecta l’amplada útil per als vianants superior als 1,80 metres, tal i com marca la normativa.

Actualment, l’avinguda de Salou té ja construïts els trams de carril bici entre la plaça del Canal i el carrer de Manuel Hugué, i entre l’avinguda de la Universitat i el carrer de l’Agricultura. El projecte preveu donar continuïtat a la via amb la construcció dels trams entre el carrer de Manuel Hugué i l’avinguda de la Universitat; i entre el carrer de l’Agricultura i el carrer del comandant Sugranyes.

Pel que fa a les cruïlles de l’avinguda de Salou amb el carrer de l’Agricultura i el carrer de Pere Benavent, el projecte defineix també habilitar un nou pas de vianants i bicicletes adaptat. El projecte fixa un termini d’execució de quatre mesos.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Joan de Reus  21 de Setembre de 2022

EL CARRIL BISI Y SU AMPLITUD.

El projecte defineix un carril bici per a cada sentit de la circulació, segregat de l'espai destinat a la resta de vehicles. La secció del vial preveu que l'amplada dels carrils per a bicicletes tinguin una amplada d'entre 1,5 i 1,8, segons el tram de l'avinguda, mentre que els carrils per a la resta de vehicles varien entre els 3,25 i els 3,40m. El Carril bici en solo un sentido tiene que tener una amplitud de 1,5 metros por norma, y si son de doble dirección, de 3,00 metros. No se puede hacer un carril bici de 1,5 a 1,8 metros de amplitud para las dos direcciones, se incumplen las normas de circulación, a ver si nos enteramos de jodida vez Sres Políticos de pacotilla.