Dimecres, 19 de Desembre de 2018

Campanya informativa a Mont-Roig sobre l’administració electrònica del teixit local

L’objectiu és comunicar els canvis normatius que obliguen a les entitats locals i empreses a utilitzar mitjans electrònics per relacionar-se amb les administracions públiques

09 d'Abril de 2018, per Adrià Díaz Bages
  • Campanya informativa per entitats locals i empreses

    Cedida

L'Ajuntament de Mont-roig del Camp ha iniciat una campanya de comunicació específica per entitats locals i empreses per tal d’informar sobre els canvis normatius que afecten la relació que les persones jurídiques han de mantenir amb l'administració pública.

La nova legislació determina que les empreses i les entitats estan obligades a utilitzar mitjans electrònics per efectuar els tràmits amb les administracions públiques, per tant quan es vulgui realitzar qualsevol tràmit amb l’Ajuntament, s’haurà de fer a través de la Seu Electrònica. A la pàgina web de la seu electrònica s'hi poden trobar tots els tràmits de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp i tota la informació necessària per identificar-se mitjançant certificats digitals reconeguts, com el nou sistema IdCAT mòbil o el sistema Clave PIN.

La campanya es centra en el fet que, d’acord amb la normativa, a partir del 2 d’octubre d’aquest 2018, l’Ajuntament ja no podrà acceptar cap document físic per part de les entitats o empreses.

Registre de Grups d'Interès

D’altra banda, la campanya també explica que les entitats i empreses s'han d’inscriure al Registre de Grups d’Interès en cas que es vulguin reunir amb els càrrecs electes, tal i com ho estableix l’article 47 de la llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern. La inscripció en aquest registre es pot dur a terme a la pàgina web de la Generalitat de forma telemàtica.

Entitats locals i més informació

L’Ajuntament oferirà tota la informació i suport que siguin necessaris perquè les entitats i empreses es posin al corrent per adaptar-se a les noves normatives. És per aquest motiu que es posa a disposició el correu innovacio@mont-roig.com i el telèfon de l’Ajuntament 977 837 005, corresponent al Departament d’Innovació, modernització i excel·lència administrativa.

S’amplien els mitjans d’identificació digital

L’Ajuntament està ampliant els mètodes d’identificació digital. Així, a més del DNI electrònic, el certificat idCAT i els certificats que atorguen la la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o l’Agencia Tributaria, també es podrà utilitzar l’idCAT mòbil i el CLAVE PIN. idCAT MÒBIL, un sistema d'identificació i signatura electrònica a través de dispositius mòbils orientat a la ciutadania i basat en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al mòbil. El procés de registre en línia és accessible des de l'adreça https://idcatmobil.seu.cat. Clave Pin, un sistema de contrasenya de validesa limitada en el temps, orientat a usuaris que accedeixen esporàdicament als serveis. L'app Cl@ve PIN es pot descarregar gratuïtament a APP Store i Google Play.

COMENTARIS (0)