Dissabte, 18 de Maig de 2024

Mitjans de comunicació i Internet, condemnats a entendre's

La xarxa és la protagonista en dos actes de les Jornades de Comunicació

26 de Novembre de 2010, per Josep Gallofré
  • Taula rodona sobre mitjans i Internet

    Josep Gallofré

En el primer acte de la jornada, la directora de Comunicació Corporativa de l’Ajuntament de Reus, Núria Pérez, i el coordinador informàtic de l’ens municipal, Andreu Retamero van mostrar el nou web municipal que entrarà en funcionament el 2011. El web, distribuït en portals i amb accés directe a l'oficina virtual, entre d'altres característiques, oferirà majors possibilitats per a que el ciutadà pugui comunica-se amb l'administració pública i conèixer millor els serveis municipals.

En la segona taula, van intervenir el director de Canal Reus Televisió, Francesc Domènech; el director de Delcamp.cat, Sergi Zorrila; el cap de Programació de Punt 6 Ràdio, Jordi Escoda, i el cap de Redacció de Reusdigital.cat, Enrique Canovaca. Els quatre van aportar les seves experiències en la gestió d'informació que fan els mitjans per Internet.

Canal Reus Televisió i Punt 6 Ràdio, han començat enguany a incorporar les seves programacions a la xarxa. El web interactiu del mitjà televisiu es va plantejar, segons el seu director, Francesc Domènech, fa dos anys per "donar una nova sortida a la notícia i possibilitar a l'espectador de veure el que no ha vist". Segons Domènech, la televisió local de Reus s'ha de convertir en "una productora de continguts multipantalla", amb el ritme de producció i el cost elevat que implica fer-ho des d’una televisió com Canal Reus TV. "Cal pujar al carro digital per oferir continguts en tots els formats possibles, no fer-ho és suicidar-se", va sentenciar Francesc Domènech, qui no va mostrar-se gaire optimista amb l'era digital ja que sinó s'ofereix un bon servei no "fidelitzarem a ningú". Així, Domènech creu que "encara s'ha de recórrer molt de camí per arribar a dades optimistes". En un to marcadament reflexiu, el director de Canal Reus TV, va posar de manifest l'actual caiguda d'audiència a la premsa local, respecte fa uns anys.

El cap de programes de Punt 6 Ràdio, Jordi Escoda, va exposar una mateixa línia que el cas televisiu. La intenció del nou web de l'emissora local és facilitar a l'oïdor els continguts i serveis de l’emissora mitjançant la xarxa. Segons Escoda, l'objectiu "és fidelitzar l'oient no només per la freqüència modulada, ja que hi ha una necessitat de poder escoltar el que volem quan volem". A més, amb el nou espai web, Punt 6 Ràdio ofereix millor la possibilitat de poder escoltar l'emissió en directe per Internet. "No pots escollir, has d'estar present a la xarxa", amb aquestes paraules Jordi Escoda va argumentar la presència de Punt 6 Ràdio a Internet. El cap de programes va confirmar que "la inversió que s'ha de fer és important", però que no es pot escollir.

En la seva intervenció, el director de Delcamp.cat, Sergi Zorrila, va mostrar-se optimista i va recomanar l'ús de les xarxes socials en els mitjans de comunicació. Aquest diari digital del Camp de Tarragona, creat l'any passat, ja té una àmplia representació en les xarxes socials Facebook i Twitter. El director de DelCamp.cat considera que aquest tipus de premsa té més relació amb els joves, ja que "crea més complicitat amb aquest públic". Sergi Zorrilla va assegurar que les notícies que busquen els usuaris de premsa digital no són tan diferents com les d'altres mitjans. Sobre la informació política, va apuntar que "continua interessant bastant". El director del portal va defensar la importància d'estar en les xarxes socials, ja que "som un diari de noves tecnologies".

Per la seva banda, el cap de Redacció de Reusdigital.cat, Enrique Canovaca, va començar la seva intervenció amb una declaració directa: "Volem que els reusencs es facin seu el mitjà", responent al comprimís que el diari reusenc té amb el teixit de la ciutat i la comarca. Canovaca també va referir-se a les xarxes socials dient que "són necessàries" i que ajuden a "incrementar el nombre de visites al web". En aquest sentit, va exposar l'augment d'audiència del diari gràcies a Facebook. Tanmateix, però, va declarar que en l’actualitat, l’objectiu principal de diari són els continguts informatius, i que es gestionarà el Twitter quan es pugui fer amb garanties. Un dels avantatges que veu el periodista de Reusdigital.cat dels diaris locals respecte els d'abast nacional és que "els grans mitjans no poden arribar a tots els llocs", i en canvi “nosaltres poden aprofundir més".

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges