Dissabte, 14 de Setembre de 2024

Nova edició del projecte Vincles, que relaciona centres educatius amb equipaments culturals

8 escoles públiques de Reus i 8 equipaments culturals de la ciutat tornen a teixir complicitats

20 d'Octubre de 2023, per Reusdigital.cat
  • Els alumnes coneixeran de primera mà els secrets que amaguen els teatres i biblioteques de la ciutat

    Cedida

L’Ajuntament de Reus, a través de les regidories de Cultura i Política Lingüística i d’Educació i Ciutadania, impulsa per segon any el Projecte Vincles, que pretén establir un nou espai de relació entre els equipaments culturals de la ciutat i els centres educatius. Participen a la proposta les escoles Pompeu Fabra, Misericòrdia, General Prim, Eduard Toda, Prat de la Riba, Joan Rebull, Teresa Miquel i Marià Fortuny, i els teatres Bartrina i Fortuny, les biblioteques Xavier Amorós i Pere Anguera, la Casa Rull, Cal Massó, el Museu Salvador Vilaseca i el Centre de la Imatge Mas Iglesias.

La regidora d’Educació i Ciutadania, Pilar López, ha explicat que “a Reus treballem transversalment amb una mirada de Ciutat Educadora, amb l’educació més enllà de les aules i els horaris lectius. El Dia Internacional de la Ciutat Educadora és el 30 de novembre i el lema d’enguany justament parla de cultura, font de creació i aprenentatges”. Per la seva banda, el regidor de Cultura i Política, Daniel Recasens, ha explicat que “amb el Vincles generem un nou laboratori d’accions, projectes i esdeveniments al servei de la comunitat educativa. Cadascun dels equipaments té una rutina pròpia de treball, un equip determinat, un programa... i es posa tot a disposició del centre al que es vincula”.

El Projecte Vincles consisteix en la possibilitat de viure els equipaments culturals com un espai més de treball del propi centre educatiu. No es parla només d’una exposició al museu per visitar o la construcció d’una exposició pròpia dels infants al llarg del curs, sinó de ser present en els treballs de preparació de la mateixa, per exemple. O poder fer una classe de matemàtiques, llengua o d’educació física, en un teatre, on es pot veure que és un equipament viu abans, durant i després d’una representació. 

Tot i que la dinàmica de treball preveu aquesta vinculació especialment entre el centre i l’equipament cultural en horari lectiu, la voluntat és que aquesta familiarització de la canalla amb l’espai públic doni peu a estratègies que traspassin aquest marc estricte de l’horari escolar.

Els Vincles que s'han creat són els següents: l'Escola Pompeu Fabra amb el Teatre Bartrina, l'Escola Misericòrdia amb el Teatre Fortuny, l'Escola General Prim amb la Biblioteca Xavier Amorós, l'Escola Eduard Toda amb la Biblioteca Pere Anguera, l'Escola Prat de la Riba amb la Casa Rull, seu IMRC, l'Escola Joan Rebull amb Cal Massó, l'Escola Teresa Miquel amb el Museu Salvador Vilaseca i l'Escola Marià Fortuny amb Centre de la Imatge Mas Iglesias.

Els objectius del projecte són: articular noves accions concretes que permetin avançar en la consecució efectiva d’una ciutat veritablement educadora, afavorir l’adhesió de la ciutadania als equipaments públics, establir noves aliances i relacions entre els centres escolars i els equipaments culturals, afavorir un treball conjunt entre els agents culturals i educatius participants, accentuar i aprofundir la dimensió educativa dels equipaments culturals, dels serveis que s’hi desenvolupen i els esdeveniments culturals presents en l’agenda de la ciutat, augmentar el prestigi dels centres educatius de la ciutat, obrir un nou espai d’entrada a la comunitat educativa per tal que participi del disseny de la programació cultural del municipi, afavorir la creació de nous públics per a l’acció cultural de la ciutat i, finalment, intensificar el treball per trencar les barreres d’accés a la cultura.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges