CCOO ha criticat que la proposta d'allargar la tercera pista de l'aeroport del Prat que estudia Aena "no té en compte l'impacte mediambiental i sobre la qualitat de l'aire dels municipis propers". Ha afegit que tampoc té en compte la "imprescindible política" de cohesió territorial per lluitar contra el desequilibri entre territoris, tant econòmic com demogràfic, renunciant a una estratègia de creixement als aeroports de Reus i Girona.
El sindicat ha defensat que aquesta seria una solució tècnica i mediambiental "més eficaç que la de sobresaturar l'aeroport del Prat" i a més significaria una millora per al desenvolupament dels territoris de fora de l'àrea metropolitana. El sindicat també ha apuntat que els treballadors del Prat "pateixen contínuament les conseqüències d'una gestió que genera precarietat laboral" i que s'expressa en múltiples vagues en els darrers temps.
Ha afegit que la principal causa és la política de subcontractació d'Aena, política que externalitza els riscos de la gestió i les fa "més vulnerables" a les fluctuacions de la demanda i a l'increment continu de viatgers "que satura la capacitat de l'aeroport".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics