Dimarts, 06 d'Agost de 2024

Cortés es marca l'objectiu d'aconseguir la gestió de l’aeroport de Reus 'per poder competir en condicions amb Barcelona'

El cap de llista d’En Comú Podem a Tarragona i Terres de l’Ebre de cara al 10-N estableix les seves prioritats programàtiques

28 d'Octubre de 2019, per Redacció
  • Freixanet, número 6 d'En Comú Podem a Barcelona, ha acompanyat Cortés

    Cedida

El cap de llista d’En Comú Podem a Tarragona i Terres de l’Ebre de cara al 10-N, Ismael Cortés, ha presentat, aquest dilluns al matí, les seves prioritats programàtiques per al territori. Acompanyat per la número 6 de la llista a Barcelona, Maria Freixanet, Cortés ha assegurat que “la demarcació compta amb mancances greus en matèria de mobilitat, atur o desequilibri territorial, per la inacció dels governs de l’estat i de la Generalitat”.

No obstant això, el candidat ha afirmat que “el nostre és un territori amb potencialitats i, de fet, el volem convertir en líder en igualtat social, transició ecològica i mobilitat sostenible”. Les prioritats programàtiques d’En Comú Podem a Tarragona i les Terres de l’Ebre es divideixen en quatre grans eixos: el nacional, el social, el de "l’horitzó verd" i el de la mobilitat sostenible.

En el nacional, ha establert que cal "llibertat, diàleg i solucions" i "aplicar l’indult als presos polítics"; en el social, ha proposat derogar les reformes laborals del PSOE i el PP i aplicar plans d’ocupació específics a les comarques més afectades per l’atur, així com limitar els preus del lloguer "per evitar abusos i prohibir els desnonaments sense alternativa habitacional"; en l'eix de l'"horitzó verd" ha proposat convertir Tarragona en "líder d’energies renovables" a través d'un pla de transició just per aquelles comarques "que es veuen afectades pel futur tancament de les nuclears", així com preservar protegir el Delta de l’Ebre.

Finalment, i pel que fa a l'eix de la mobilitat, Cortés s'ha marcat l'objectiu de garantir un servei ferroviari "de qualitat" de Terres de l’Ebre i Tarragona fins a Barcelona, establir un model de finançament públic de les autopistes "que promogui el transport de mercaderies per ferrocarril" i aconseguir el traspàs de la gestió de l’aeroport de Reus perquè el territori "decideixi la política comercial per poder competir en condicions amb Barcelona". 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges