L'anterior equip de govern va apostar per fer del Mercat del Camp un referent en la distribució i producció agroalimentàries i va aprovar una inversió de 5 milions d'euros per poder oferir un espai dedicat al públic majorista. Una vegada acabats aquests treballs, es va trobar amb dificultats per poder trobar una empresa que s'hi volgués instal·lar, davant la quantitat de diners que aquesta havia d'invertir. Finalment, però, Komkal, propietat de Licores Figuerola SA, ha decidit destinar 3 milions d'euros per "intentar créixer en temps de crisi i obrir-nos també al mercat de les botigues alimentaries ja que amb l'hosteleria hi estem més presents", ha explicat el gerent de l'empresa reusenca, Santi Figuerola.
La nau per als professionals del sector de la restauració i alimentari compta amb cinc mil metres d'estanteria, portades especialment des d'Ucraïna i que permeten fer de magatzem i d'espai de venda directe a la vegada. L'obertura d'aquest nou espai, amb més de nou mil referències de productes -hi ha molta varietat de licors i begudes d'alcohol-, significarà el tancament de l'establiment que Komkal té al polígon Mas Ferrer i el trasllat dels seus trenta-cinc treballadors. Amb una facturació de 50 milions anuals, l'empresa també compta amb naus a Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat.
Santi Figuerola espera que amb aquesta inversió hi hagi un increment dels clients, especialment pel que fa a les petites botigues d'alimentació, tenint en compte que ara des de Reus es serveixen a més de 3.100 professionals de la demarcació. Per la seva banda, la primera tinent d'alcalde, Alícia Alegret, ha agraït a Komkal que en temps de crisi "hagi aposta pel creixement i la inversió al Mercat del Camp", i ha recalcat que aquest 'cash & carry' "és un impuls necessari per obrir-nos encara més al sector de l'agroalimentació". Actualment, el Mercat del Camp ja compta amb espais de productors i majoristes de fruites i verdures.
"No només hem d'atraure clients de la demarcació sinó també aquells que venen de Lleida i normalment van cap a Barcelona", ha afirmat Alegret, qui considera que a partir d'ara també s'han de fer campanyes de promoció per incentivar el consum i aconseguir que els clients "es quedin al territori". Amb l'obertura d'aquesta nau, Komkal amplia l'horari de venda, que serà de dilluns a divendres, de dos quarts de 8 del matí a les 8 de la tarda, i el dissabte, de dos quarts de 8 del matí a les 2 del migdia.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics