Dissabte, 18 de Maig de 2024

Metrovacesa, cara i creu

27 d'Octubre de 2010, per Marc Arza

Hi treballen dissabtes, diumenges i festius. L'activitat no para i d'aquí a pocs mesos el gran centre comercial que Metrovacesa aixeca a tocar del parc Sant Jordi estarà llest per obrir portes. 41.700 m2 de sales de cinema, botigues grans i petites, restaurants i un gran aparcament. El clàssic mall americà ha arribat a Reus en un moment difícil i podria acabar sent una mala notícia.

Quan es va planificar l'operació devia tenir tot el sentit del món. Des de l'any 1994 el creixement econòmic havia estat pràcticament constant i l'oferta comercial del territori no parava de créixer alhora que es disparava la demanda. Més i més botigues al centre i en carrers que mai no havien estat comercials, el Parc Central a tocar del Francolí, el complexe de les Gavarres, la zona del Pallol i, ben aviat, El Corte Inglés que finalment arriba a Tarragona.

Mirant l'evolució disparada de l'oferta i la demanda comercial i fent una projecció cap al 2010 les xifres prometien. Creixeria la població i la riquesa i per tant la demanda i, és clar, un gran centre comercial a Reus seria un èxit indiscutible. Però les tendències duren el que duren i la nostra onada de riquesa es va estroncar de sobte l'any 2007. Han passat tres anys i encara ningú no sap fins quan durarà la crisi.

N'hi ha prou de passejar pel centre un dia qualsevol per adonar-se que els botiguers de la ciutat no estan passant el seu millor any. Els locals buits i els cartells que anuncien el traspàs del negoci s'han tornat massa habituals. En aquest context l'arribada sobtada d'un allau de competència podria ser una estocada mortal per a molts comerços de la ciutat. Un risc que només s'evitarà si el nou centre comercial aconsegueix atreure nous compradors.

Reus necessita que el projecte de Metrovacesa compti amb marques noves i atractives que ampliïn el radi d'atracció comercial de la ciutat i fixin aquí una part de la demanda que fins ara s'escapava cap a Barcelona. Si l'oferta és més del mateix la canibalització farà que tothom hi perdi. I ens hi juguem un model comercial de ciutat compacta que ha costat molt de construir. Poca broma.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (9)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Isaac  02 de Novembre de 2010

Cal definir el model

El nou centre Metrovacesa ha de donar una oferta complementaria a la ciutat. El nou model nomès serà válid si aconsegueix portar nous compradors a la ciutat i si permet retenir als propis reusencs que van a comprar fora de la ciutat... s'han d'oferir facilitats al comprador, si saben gestionar el pàrking pot dinamitzar la zona del centre de Reus. Estic totalement d'acord amb el Comerç tradicional de Reus, però hem de veure quins són els establiments que el conformen, gairebé tot són franquicies, cada cop queden menys "botigues de tota la vida". Metrovacesa pot ser l'eina que ajudi a contra-restar l'efecte que tindrà El Corte Ingles

ONA  01 de Novembre de 2010

LA ONA DE REUS

 ESTIC TOTALMENT D'ACORT AMB EL PROJECTE I AMB LA CORI, CREC QUE
NOMÉS AIXÍ SERIA UN BOOM COMERCIAL PER LA NOSTRA CIUTAT, I A MÉS
BASTANT EXCLUSIU. I PER SUPOST SI US PLAU, TENIM EN COMPTE EL TEMA DE L'APARCAMENT, NO LA CAGUEM.

aturat  29 d'Octubre de 2010

Con su misme !!!

 Sí amb els " calers " del veí, ja es podem fer Centres Comercials per a que comprin quatre "pijos" perque la majoria aniran a passejar sense un euro (sobretot els que estem a l´atur ).I en quines condicions treballen a les obres ? tot plegat una vergonya!!.

aturat  29 d'Octubre de 2010

compreu ,compreu !! con su misme !!

 Sí ja podeu fer Centres Comercials ja!!!Amb els "calers" del veí .No se qui hi anirà a comprar ...suposo que els cuatre "pijos".I els treballadors del centre en quines condicions laborals treballen ? .Això es una vergonya !!

Tè la mà Maria  29 d'Octubre de 2010

Us deixeu una cosa molt important !!

 que l'aparcament sigui gratuït, al menys les dues primeres hores, i gratuït pel cine i els locals d'oci, no caiguem amb la cagada del Parc Central de Tarragona

Edgar  28 d'Octubre de 2010

Edgar

Us puc avançar que hi haurà un H&M

ramon  28 d'Octubre de 2010

siguem realistes

Per que tot aixo funcioni, a part de l'arribada de noves franquicies, s'hi hauria d'instal.lar, cines, i punts de restauracio, hem de pendre com a referencia els centres comercials del centre de Barcelona, no podem fer mal al comerç de tota la vida de Reus, pero si complementar-ho

cori  28 d'Octubre de 2010

i tant!

 ...totalment d'acord...si es "un más de lo mismo" ho veig més negatiu que positiu...està clar si el que voleu és que la gent no s'escapi a Barcelona o Tarragona...jo posaria un H&M home/dona/nen, un PRIMARK (aixó seria el boom, una botiga de toba i complements Low Cost), un Blanco -son moltes perosnes de Reus que se'n van al Parc Central x comprar en aquella botiga, potser no atrauria gent de fora però evitaria que la d'aquí martxés...)...una botiga NEXPRESSO i "lo más de lo más" encara q és impossible...si a Reus es posés un IKEA ens mengem d'una mossada "el tall britànic" que tenen els tarragonins...i el mercat seria nostre!! (Zona nord castelló, sud Tgna, etc...)...però aixó és somniar...acabaran fent el que vulguin.

El Angel de Reus  28 d'Octubre de 2010

METRVACESA = METROCAGADA

 Si senyor, es la realitat, i como sempre el ciutadà es el que paga tot. Una inversió peer res.
Reus, la ciutadania la sosietat civil demana un canvi de govern, ara es el moment.

Reportatges