Ricard Font ha assegurat que en el termini d'un any la Generalitat tindrà enllestit el projecte constructiu del baixador de Reus-Bellissens, en un procés paral·lel amb Foment per tal que aquest prioritzi l'equipament. L'estudi suposa una inversió de 15 milions d'euros, repartida entre la reforma de les vies, la construcció d'un edifici i l'adequació de l'entorn. L'objectiu de la Generalitat i de l'Ajuntament és que el nou baixador ofereixi també servei d'autobús i que cobreixi una població de 45.000 persones, a més d'equipaments claus com l'Hospital de Sant Joan, el Tecnoparc i el Campus Bellissens. "També hem de pensar amb el potencial creixement de població de la zona", ha dit Font, qui creu que aquesta estació "és la més prioritària" al Camp de Tarragona.
La proposta tècnica de Territori i Sostenibilitat contempla la modificació de la rasant de les vies actuals en una longitud de 990 metres, per tal d'encaixar la nova estació, que aniria tot just entre la biblioteca de Pere Anguera i el pont que creua l'avinguda de Bellissens. D'altra banda, es construirien dues andanes, una a cada costat de la via, amb marquesines, així com un edicifi de l'estació i un pas inferior per a comunicar les andanes. Per últim, l'estudi preveu encaminaments amb rampes adaptades a persones amb la mobilitat reduïda i la millora del pas inferior actual sota les vies del tren.
L'alcalde, Carles Pellicer, ha presentat l'estudi del baixador de Bellissens acompanyat dels portaveus del PSC, Andreu Martín, i del PP, Sebastià Domènech, així com el president de la Cambra de Comerç, Isaac Sanromà, el president de la Federació d'Associació de Veïns de Reus, Valentín Rodríguez, i el president del Comitè d'Empresa de l'Hospital de Sant Joan, Jordi Roig, entre d'altres representants. Aquesta imatge dóna a entendre la unitat política i econòmica que existeix davant un projecte cabdal per a millorar les comunicacions ferroviàries de Reus i el Camp de Tarragona.
Millora de la línia entre Reus i Tarragona
Ricard Font ha reconegut que un any després de l'inici de les rodalies, la línia que connecta les dues principals ciutats del territori no ha assolit els números desitjats. Per això, és més necessari que mai, segons el secretari d'infraestructures, que es faci el baixador de Bellisens. No obstant, Font ha avançat que el mes de juliol es reunirà amb els alcaldes de Reus i Tarragona per tal de consensuar modificacions en el servei, ja sigui de l'horari o de les freqüències. En canvi, des de la Generalitat sí que es valora positivament el funcionament de la línia que recorre la Costa Daurada fins l'Arboç.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat també ha dit que, de moment, el baixador de Roda de Barà, l'estudi del qual s'està negociant amb l'Ajuntament, "no és tan prioritari com l'estació de Bellissens" per al Ministeri de Foment. Això sí, la Generalitat també preveu tenir enllestit un estudi sobre aquest equipament.
Pel que fa a Tarragona, Font ha dit que primier s'ha d'acabar la reforma de l'estació principal i assolir el Tercer Fil, i que després, ja es valorarà la implantació de baixadors com també reclamava l'Ajuntament del municipi. Per últim, Font s'ha negat a donar per enterrat el projecte de construcció de l'estació intermodal de Reus, malgrat que ara per ara no és prioritari.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics