La 8a Cursa de la Dona de Reus ha recaptat 18.410 euros per a la lluita contra el càncer. Amb 1.826 inscrites, l'edició d'enguany, celebrada aquest diumenge, ha aconseguit millorar els ingressos de l'edició anterior, malgrat les limitacions a la mobilitat obligades per l'estat d'alarma. La solidaritat i l'esportivitat de les participants s'ha mantingut inalterable en una edició que s'ha desenvolupat d'una manera diferent: convocant a fer exercici físic respectant les normes de distanciament físic de la Fase 1 del desconfinament.
L'import recaptat es destinarà a la investigació, recerca epidemiològica i prevenció del càncer que desenvolupa el Servei de Epidemiologia i Prevenció del Càncer de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus; i suposa un increment en relació a l'any 2019 (17.456 euros).
L'augment de la recaptació també que ha estat possible gràcies a l'esforç de patrocinadors, col·laboradors i organització, que han cobert la totalitat de les despeses i s'ha permès, així, destinar íntegrament l'aportació de les participants a la causa solidaria.
La Cursa de la Dona 2020 també ha suposat la facilitat de participació a nivell territorial, així la cursa ha rebut inscripcions de molt variades procedències, amb participants de Reus i el Baix Camp, d'altres demarcacions i gent d'altres punts com Andalusia, Madrid, Messina o Birmingham.
L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha afirma que “en l'actual situació d'emergència sanitària, social i econòmica són més d'agrair que mai les mostres de solidaritat de la ciutadania; i les dones de Reus han tornat a demostrar de manera massiva la seva solidaritat amb entusiasme i esportivitat”.
Per la seva banda, el regidor d'Esports, Josep Cuerba, ha afegit que “tot i el context d'emergència sanitària, hem aconseguit els objectius que ens havíem marcat: evitar aturar l'agenda d'activitats ciutadanes, fomentar la participació i la pràctica esportiva, i canalitzar les mostres de solidaritat de la ciutadania”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics