Ho lament
Segueixo creient que el millor dia era el divendres. Vas a fer un mos i després cinema i el que segueixi. Pero...
Continuen oferint-se els dijous, a dos quarts de 9 del vespre, al Teatre Bartrina
Després del parèntesi estival, el Cineclub del Centre de Lectura reprèn la seva activitat cinematogràfica amb una oferta prou suggeridora. Les projeccions es continuen fent els dijous, a dos quarts de 9 del vespre, al Teatre Bartrina.
La nova temporada l'obrirà el 5 de setembre el film 'Un métier sérieux' (2023), del francès Thomas Litti. El cinquè llargmetratge del director que plasma amb encert el dia a dia d'un institut de secundària dels suburbis francesos, amb un bon repartiment d'actors.
El 12 de setembre serà el torn de la francesa 'La nouvelle femme' (2023), de Léa Todorov. La directora evoca els inicis de la professora italiana Maria Montessori a través de la seva trobada imaginària amb una cortesana francesa, a Roma, a principis del segle XX. El 19 de setembre es projectarà 'La casa' (2024), d'Álex Montoya, l'adaptació cinematogràfica del dibuixant valencià Paco Roca.
El 26 de setembre s'hi podrà veure 'C'è ancora domani' (2023), primer treball de Paola Cortellesi, una comèdia agredolça escrita juntament amb Furio Andreotti i Giulia Calenda que homenatja les dones, moltes que han contribuït de forma invisible en la història d'Itàlia. El dijous, 3, el Cineclub projecta 'Hors-Saison' (2023), del director francès Stéphane Brizé. L'interessant director francès narra el retrobament d'una parella després de quinze anys en un petit balneari fora de temporada.
El 17 d'octubre, està programada la pel·lícula 'Segundo premio' (2024) del gironí Isaki Lacuesta, codirigida amb Pol Rodríguez. Està basada en el grup Los Planetas i situada a Granada als anys noranta. El 24 d'octubre, està prevista la projecció de 'The zone of interest' (2023), del britànic Jonathan Glazer. Amb aquest film guardonat, Glazer submergeix a l'espectador en la vida familiar d'un comandant del camp de concentració d'Auschwitz, Rudolf Höss, cap del camp de les SS a Auschwitz el 1944, per a narrar l'horror amb un impactant treball, compost íntegrament de plans fixos.
Tanca el mes d'octubre, la projecció de la pel·lícula 'La chimera' (2023) de la italiana Alice Rohrwacher. Després d'haver meravellat el món amb 'Lazzaro feliç', la cineasta italiana Alice Rohrwacher, reincideix amb la fórmula màgica que barreja capes d'història i de realitat en una faula sobre un buscador de tresors amb un do: saber on són, gràcies a la seva capacitat per detectar buits aparentment invisibles.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics