L'empresària Àgata Girbes ha presentat de manera oficial la seva candidatura a la presidència a la Cambra de Comerç de Reus. Lidera un equip que ja s'ha marcat l'objectiu de fer de la corporació "un referent" i una "eina útil" a l'abast de les persones. L'ha introduïda un dels integrants del seu equip, Ignasi Solé, que ha destacat el "caràcter emprenedor" de la candidata i del seu projecte. Cambra 4.0, tal i com se l'ha batejat, compta amb més d'un centenar d'empreses que fan costat a Girbes. La presentació s'ha fet a El Círcol.
Xarxes socials i noves tecnologies
La candidata ha iniciat la seva intervenció tot apuntant que el repte que té per endavant és "modernitzar la Cambra". En aquest sentit, ha destacat la "importància" de les xarxes socials i de les noves tecnologies en l'economia globalitzada. Amb la voluntat de construir un equip de treball "dinàmic, àgil i transversal", s'ha mostrat disposada a dialogar amb tothom "qui vulgui treballar per a les persones i el seu territori".
Acte seguit ha presentat alguns dels noms propis que l'acompanyaran en la cursa electoral. D'aquesta manera, Girbes comptarà amb col·laboradors com Meritxell Perpinyà, al capdavant de Komercium; l'enòloga Eva Prim; l'enginyera Lely Moreno; l'especialista en investigació de mercats Mercè Chiapella; o l'empresària de la Conca de Barberà Cristina Sans. Jorge Ríos, d'Etecnic; o el director de Vermuts Miró, Carles Prats, també fan costat a Girbes. Aquest últim ha assenyalat que espera aportar "experiència" a una candidatura "amb jove de gran talent".
Girbes ha apuntat que el seu programa de govern s'estructuraria en sis eixos, que aborden àrees com la formació, la internacionalització i el suport a l'emprenedoria. L'empresària ha assenyalat que encara no té tancat el seu equip, si bé aquest està "molt consolidat" i format ara per ara per una vintena de col·laboradors. Ha admès contactes "amb representants de l'altra candidatura", en al·lusió al projecte de Jordi Just, sense que se n'hagi concretat res. A banda, i per acostar la corporació a tot el seu àmbit, ha avançat la voluntat de tenir interlocutors en cada comarca "i a poder ser en cada municipi" per evitar que les seves empreses "se sentin abandonades".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics