Les darreres setmanes han estat protagonitzades per una campanya de Nadal que ha portat a Reus a centenars i milers de persones, i el comerç sempre ho veu reflectit en el volum de feina i compres. Des d'aquesta setmana i fins al 28 de febrer s'enceten les rebaixes d'hivern, gairebé un parell de mesos en què els productes de moltes botigues experimenten una davallada del seu preu per aconseguir arribar a la primavera amb l'estoc actual gairebé tot venut.
La presidenta de la Unió de Botiguers de Reus (UBR), Rosa Lucas, destaca que la campanya nadalenca ha estat "prolongada i calmada", que no s'ha condensat única i exclusivament en els darrers dies, i en la qual els sectors de l'hostaleria, l'alimentació, les tecnologies, la bellesa i de la llar troben en Nadal la seva major font d'ingressos. Tant des de la UBR com des d'El Tomb de Reus valoren positivament aquestes últimes setmanes, en què també han impulsat diversos sortejos per incentivar la ciutadania a comprar al comerç local, i veuen amb bons ulls les rebaixes que ara tot just comencen, malgrat que "ja no són com abans" i no tenen el mateix impacte que fa uns anys. "Nosaltres fem unes rebaixes de veritat, en productes de temporada, per buidar l'estoc", apunta Blanca Miret, membre del consell d'El Tomb de Reus.
Un dels malsons del comerç de proximitat és la creixent venda en línia de grans marques i multinacionals. Des d'ambdues associacions, però, reivindiquen la importància de mantenir els carrers amb botigues i del tracte del botiguer o botiguera de tota la vida. Blanca Miret considera que entre la gent jove, d'aproximadament 30 anys, hi ha una "consciència col·lectiva" per fer costat al comerç o establiment que hi ha quan se surt per la porta de casa. "Si no es cuida el que està a la vora, la ciutat no tindrà ànima", clou Miret.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics