El construcció del 'synchrolift' que està duent a terme l’empresa URSSA al moll de Cantàbria del Port de Tarragona s’ha avançat en un mes als terminis d’execució previstos. L’empresa ja ha rebut les últimes bigues necessàries per a la construcció de l’elevador que ja compta amb una longitud total de 150 metres. L’empresa alabesa ha realitzat més del 60% de l’armat i de la soldadura, i ja ha començat els treballs de neteja aquesta mateixa setmana. Si tot segueix funcionant en aquest ritme és probable que les maniobres de transport s’avancin al mes d'agost.
Un 'synchrolift' és una estructura metàl·lica de grans dimensions per aixecar embarcacions fora de l'aigua per la realització de tasques de manteniment o reparació amb una capacitat d’elevació de 15 Mt. Aquest elevador de vaixells comptarà amb un total de 32 peces i estarà format per blocs intermedis de dimensions de 25 x 70 x 3 metres i d’unes 700-800 tones cadascuna, que acabaran conformant una estructura de 2.428 tones.
La construcció i assemblatge d'un projecte de 'project cargo' com aquest és d’alta especialització, podent durar fins a 12 mesos i requerint grans calats, mà d’obra especialitzada i un procés molt exigent en el moment de la càrrega a vaixell.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics