Dimarts, 14 de Maig de 2024

Cambrils demana l'ampliació de l'àmbit d'actuació del tren-tramvia i l'eliminació de talussos per fer possible 'un transport públic integrat a la trama urbana'

El consistori presenta al·legacions a l'estudi informatiu de la Generalitat

05 de Maig de 2021, per Redacció
  • Entre altres peticions, l'Ajuntament demana desmantellar el pont de la riera

    Cambrils.cat

L'Ajuntament de Cambrils ha presentat al·legacions a l'estudi informatiu del tren-tramvia del Camp de Tarragona de la Generalitat de Catalunya. Des del Govern municipal s'ha volgut destacar la tasca "per millorar el projecte i adequar-lo a les necessitats del municipi disposant d'un eix de mobilitat ciutadana més verd, integrat i de qualitat, on circularan vianants i ciclistes en tot el traçat del tren-tram, i que connectarà els barris amb les poblacions del Camp de Tarragona", segons fonts del consistori. L'Ajuntament té previst integrar a aquest projecte els sectors a desenvolupar del pla d'ordenació urbanística municipal.

En aquest sentit, es redefinirà la ubicació dels futurs equipaments i zones verdes per situar-los a tocar del traçat i poder-los encarar dins d'un àmbit verd i sostenible.

Les al·legacions

En primer lloc, l'Ajuntament de Cambrils ha demanat l'ampliació de l'àrea d'actuació al·legant la necessitat d'adequar la xarxa tramviària a la trama urbana i aconseguir urbanitzar la totalitat de l'àmbit, de façana a façana. A més, demana substituir la secció en balast prevista en alguns trams del recorregut per la secció en placa que eliminaria l'efecte barrera, amb l'eliminació de talussos i barreres arquitectòniques i s'aconseguirà una total adaptació a l'entorn, una mobilitat més sostenible i una ciutat més verda.

A més, s'ha sol·licitat incloure en la primera fase l'àmbit de la riera d'Alforja, desmantellar el pont de la riera i restablir la cota natural del passeig de Joan Baptista de La Salle, actualment "deprimit" en el seu pas per sota del viaducte. D'aquesta manera, s'obtindrà una traçat que garanteix la continuïtat del carril bici i del passeig de vianants, així com les obres de drenatge necessàries. L'Ajuntament també sol·licita l'ampliació dels taulers dels ponts del barranc del Regueral i la riera de Maspujols per donar continuïtat, als passejos i recorreguts ciclables, i defensa que cal mantenir la continuïtat a l'avinguda de Joan XXII fins a la rotonda del vial de Cavet, així com el Camí del Corralet i l'avinguda del Mas Clariana.

L'Ajuntament de Cambrils també demana la creació de la nova estació del Camí del Corralet per millorar la connectivitat dels barris de llevant i proposa canvis de nom de tres de les estacions incloses al projecte. Finalment, reclama una "bona connexió" entre el barri de Vilafortuny i el nucli urbà de Cambrils.

La primera fase del tren-tramvia

L'estudi de la primera fase proposa la implantació del tren-tramvia entre Cambrils, Salou i Vila-Seca, i l'arribada a Tarragona i Reus per la xarxa d'Adif actual. D'aquesta manera es restitueix el mode tren-tram sobre el corredor ferroviari actual en desús entre Cambrils i Salou, es dona accés al sistema a la població de Vila-Seca i es fa possible l'arribada a Tarragona i a Reus.

Al contrari que a l'antiga xarxa ferroviària, formada per poques estacions i una traça completament separada de l'entorn urbà, les propostes de l'Ajuntament "tenen per objecte una nova xarxa integrada completament dins de l'espai públic afavorint l'accés dels ciutadans al transport públic i la connectivitat dels viatgers amb altres sistemes de transport", han subratllat fonts municipals.

En aquest context, el disseny de l'espai públic, tant al llarg de la traça com de les estacions, "és cabdal; i en aquest punt, per fer atractiu aquest sistema de transport, juga un paper important l'augment i la qualitat del disseny de l'espai públic, molt especialment a les zones de les parades", s'ha fet constar.

Així mateix, el nou sistema "té en compte el reforç de les connexions entre les parades i la resta dels diversos sistemes urbans pels quals transcorrerà: equipaments i altres punts estratègics, xarxes de vianants i bicicletes previstes i connexió amb altres modes de transport", s'ha conclòs. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges