Dijous, 28 de Març de 2024

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp es reorganitza per seguir oferint serveis essencials

17 de Març de 2020, per Redacció
  • Una imatge de Mont-roig del Camp

    Reusdigital.cat

L'alcalde de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, ha decretat aquest passat dilluns al vespre noves mesures excepcionals que determinen la previsió de serveis públics bàsics o estratègics i la restricció de la mobilitat del personal al servei de l'Ajuntament i els seus ens dependents amb la finalitat de reduir al màxim la propagació del covid-19, segons han exposat fonts municipals en un comunicat.

Es tracta d'un canvi organitzatiu que "permet, malgrat el tancament de tots els equipaments municipals, que tot el personal pugui continuar treballant". Queden exclosos del teletreball els empleats que estiguin obligats a prestar els serveis de forma presencial, que hauran de seguir les mesures de prevenció "oportunes", s'ha precisat. Així doncs, en relació amb el personal de l’Ajuntament, s’estableixen com a serveis mínims essencials presencials la Policia local, les agents cíviques, la centraleta i l’atenció domiciliària dels Serveis Socials.

Pel que fa a Nostreserveis, es mantenen com a presencials el personal d’enllumenat, neteja d’edificis (per aquells que romanguin oberts) i brigades (per urgències en via pública) i no presencials, el personal tècnic i administratiu. Finalment, per Nostraigua s’estableix com a presencial el personal del Servei d’aigües, clavegueram, depuració i gerència, i com a no presencial l’Atenció a l’usuari.

a resta d’àrees i de personal que no formen part dels serveis mínims essencials estaran també en règim de teletreball executant tasques no ordinàries i plans de teletreball que disposin els caps de cada un dels serveis. És a dir, continuaran treballant en altres tasques, posant especial èmfasi en l’atenció a la ciutadania. Per aquest motiu hi haurà personal que repassarà tot el cens municipal per poder fer trucades a la gent gran i preguntar com es troben i si necessiten medicaments, menjar o qualsevol altra cosa.

Aquesta tasca de seguiment a la gent gran es farà conjuntament amb grups de voluntaris com els joves, que ja s’estan organitzant al respecte. Les trucades a la ciutadania es duran a terme també a altres col·lectius. També s’efectuaran trucades a les empreses "per veure com estan passant la crisi i informant-los de les ajudes a les quals es podran acollir", s'ha indicat. D’altra banda, aquest personal també treballarà en la posada al dia dels expedients; desenvolupant tasques de formació; creant plans de millora dels serveis; actualitzant bases de dades, protocols, manuals, procediments o elaborant classes o continguts online per als usuaris, entre d’altres accions.

Tot el personal en règim de teletreball podrà ser requerit en qualsevol moment per a realitzar tasques presencials, tal com estableix la normativa per als empleats públics.

Atenció a les persones vulnerables a Salou

Per part seva, l'Ajuntament de Salou, a través de l’àrea de Benestar, Serveis Socials i Igualtat, ha anunciat que garantirà l’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat, a causa de l’actual situació sanitària, mentre duri l’estat d’alarma i l’activitat a les escoles estigui suspesa.

Així ho ha assegurat l’alcalde del municipi, Pere Granados, que ha afirmat que “la nostra prioritat són les persones i, des del servei, s’atendran les seves necessitats més urgents”. Per la seva banda, l'edila de Benestar Social, Serveis Socials i Igualtat, Estela Baeza, ha manifestat que "la regidoria de Benestar, Serveis Socials i Igualtat, conscient de l'actual situació i per garantir el compliment de les mesures dictades per frenar la pandèmia del COVID-19, s'ha reorganitzat per tal de poder seguir garantint la prestació dels serveis bàsics a les famílies i persones que es trobin en situació de vulnerabilitat".

Mesures a Vandellòs i l'Hospitalet 

En la reunió que han mantingut aquest dimartsels membres del Centre de coordinació operativa municipal (CECOPAL) de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, s’han pres nous acords per afrontar la situació d’emergència. En concret, s'ha aprovat estudiar les mesures fiscals i econòmiques "necessàries "per limitar l’impacte econòmic de la crisi del coronavirus sobre el veïnat i l’empresariat local.

En aquest sentit, fonts municipals han assenyalat que s’està treballant en l'ajornament del calendari fiscal; en retornar els imports de les quotes abonades pels ciutadans en concepte de serveis públics municipals, o en suspendre els terminis per a la tramitació dels procediments administratius de l’Ajuntament, com ara els del Pla d’ocupació municipal o les subvencions a les entitats.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics