L'Ajuntament de Tarragona ha presentat al·legacions al projecte del tren-tramvia del Camp de Tarragona que impulsa el Departament de Territori i Sostenibilitat. L'aposta del consistori és guanyar "intermodalitat" i aconseguir que el traçat passi per on hi ha més demanda, especialment els barris de Ponent i el centre de la ciutat. Per això, proposa que el tren-tramvia connecti la ciutat i Vila-seca en paral·lel a l'N-340. El consistori ha presentat nou al·legacions sobre diferents aspectes tècnics i estratègics, entre els quals també hi ha que l'ample de via sigui d'ample internacional i no pas ibèric com s'ha establert en la proposta de la Generalitat. El termini per presentar al·legacions acaba aquest divendres.
Les al·legacions presentades pel consistori són a l'estudi informatiu i a l'estudi d'impacte ambiental. Entre els aspectes que no es veuen bé hi ha "l'excentricitat de les estacions", especialment les de Tarragona i Reus. Per això, l'executiu de Pau Ricomà defensa que el trajecte que vagi per l'N-340 acabi a la plaça Imperial Tarraco, on hi ha també l'estació d'autobusos que permetria garantir la intermodalitat dels sistemes de transport públics i privats. Alhora, el consistori defensa que en una etapa primerenca del projecte es connectin Tarragona i Reus per l'actual T-11 mitjançant una via de nova creació.
Una altra al·legació és la "reivindicació de la xarxa de mercaderies fora dels nuclis de població de Tarragona". Una reclamació que també afecta municipis com Reus, Vila-seca, Altafulla o Torredembarra. "És una gran al·legació que farem en tots els fòrums que puguem. Les mercaderies generen distorsions en el trànsit de passatgers", ha indicat el conseller de Territori de Tarragona, Xavier Puig.
Finalment, Ricomà ha manifestat veuen amb bons ulls la part del projecte que proposa unir Cambrils i Vila-seca pel traçat que va quedar en desús amb l'entrada en funcionament del corredor mediterrani.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics