Dijous, 24 d'Abril de 2025

El president del Port de Tarragona, preocupat pel futur del projecte del tercer fil

Josep Andreu reclama fer front comú per defensar la necessitat del tercer fil davant el govern espanyol

26 de Gener de 2012, per Redacció
  • Josep Andreu ha defensat la viabilitat del tercer fil en una conferència a la Cambra de Comerç

    ACN

Andreu creu que el Port i el Camp de Tarragona no poden deixar escapar la oportunitat que brinda el tercer fil per tal de poder exportar mercaderies cap al centre i el nord d'Europa per ferrocarril. Per aquest motiu, aquest dijous ha insistit que cal defensar a Madrid, davant el govern espanyol, les "bondats" del projecte. El president del Port considera que l'Estat no ha mostrat una aposta prou "clara" per aquesta proposta, la qual cosa, reconeix, li genera una gran "incertesa".

El tercer fil ferroviari, que ha de permetre connectar el Port de Tarragona amb la línia d'ample europeu a Castellbisbal, té un cost estimat de 180 milions d'euros. Andreu ha reiterat que d'aquesta inversió, 120 milions "es queden com a infraestructura del Corredor Mediterrani". A l'espera de conèixer quines són les intencions del nou govern espanyol i de si aprova el projecte, el responsable de l'Autoritat Portuària recorda que el sector privat està disposat a invertir en la seva construcció.

El corredor tindria un caràcter provisional, ja que la solució definitiva passa, segons el Port, per la rehabilitació de la via de Roda de Barà, amb un cost d'uns 700 milions d'euros. Amb el tercer fil, el Port calcula que podria "moure" uns quatre trens a la setmana i el repte passa, segons Andreu per "anar a vendre el Port al món" i poder fer que aquesta estimació pugui acomplir-se.

A més, Josep Andreu ha insistit que el tercer rail és assumible tant a nivell tècnic com econòmic i que és "compatible" amb la façana marítima, per la seva provisionalitat. Durant els pròxims dies el president del Port tarragoní té previst mantenir una trobada amb el màxim responsable dels ports de l'Estat, a qui preveu traslladar la necessitar d'impulsar d'una vegada per totes el projecte del tercer fil. Si el govern espanyol hi dona el seu vistiplau, el projecte podria ser una realitat en tres anys.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics