Diumenge, 14 de Juliol de 2024

Llauradó i Barberà apunten a la creació d'una regidoria específica de comerç

Una de les accions seria la creació d'un pla municipal estratègic en la matèria

22 de Maig de 2023, per Redacció
  • Prats, Llauradó i Barberà han exposat les accions previstes per ERC per al comerç local

    Cedida

La cap de llista d’Esquerra Republicana a Reus, Noemí Llauradó, ha exposat la proposta de la seva candidatura vinculada al comerç acompanyada de qui és la número 7 de la llista d’ERC Reus i expresidenta de la Unió de Botiguers de Reus, Meritxell Barberà. En aquest sentit, s’ha compromès a crear una regidoria específica de comerç per "reforçar el sector comercial a la ciutat. Amb la creació d'una regidoria específica de comerç dedicada a les tasques de promoció, coordinació de polítiques, definició de l'estratègia i anàlisi de dades per reforçar el sector comercial busquem que aquest sector que és importantíssim a Reus ho segueixi sent els propers anys. Per a nosaltres, el comerç és un sector estratègic que ens defineix com a ciutat i ho fa per diferents raons: per la quantitat de llocs de treball que genera, pel seu impuls promocional de Reus i també perquè funciona com un agent cohesionador de tota la ciutat, del Reus sencer", ha detallat Llauradó.

Per la seva part, Barberà ha exposat algunes de les "línies estratègiques de treball" que afrontaria la nova regidoria de comerç de l’Ajuntament de Reus. En aquesta línia s'ha referit a l'elaboració d’un pla municipal estratègic de comerç, "juntament amb els actors clau de la ciutat per aconseguir una ciutat més atractiva i dinàmica des del punt de vista comercial"; a la creació del Consell reusenc per la Competitivitat del Comerç i el Turisme, "com a instrument de reactivació del comerç per contribuir a la millora de la competitivitat"; a la creació de l’Oficina de suport a la primera etapa dels nous negocis; i a l'impuls de "mecanismes de suport, d'assessorament tècnic, d'acompanyament personalitat i formació especialment destinat al petit i mitjà empresari amb l'objectiu de potenciar la gestió efectiva del seu negoci".

La candidata número 7 ha apuntat també a la "promoció del consum al comerç de Reus amb campanyes que facin valer els beneficis i l'impacte positiu de comprar al comerç de proximitat; a la creació d'esdeveniments i campanyes enfocats a la promoció del teixit comercial; i al disseny d’una estratègia de suport als esdeveniments culturals i esportius, convencions i congressos com a mesures de promoció del sector". Finalment, des del partit s'ha manifestat també que part de l'estratègia passa per "la definició de la planificació urbanística i la mobilitat de la ciutat per afavorir el comerç de proximitat com poden ser les zones amb prioritat per als vianants i les pacificacions previstes a diferents punts de la ciutat per crear noves centralitats; o la creació del Segell de Qualitat del Comerç de Reus i d’Establiments Singulars".

Altres accions passarien per fomentar l'ús del català en els sectors comercial i turístic de la ciutat; la posada en marxa del programa Persianes Amunt i manteniment dels programes, per un costat, Reus Espais Vius i Bons Reus

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges