Diumenge, 25 d'Agost de 2024

Els botiguers demanen a l'Ajuntament més recolzament a les empreses locals

28 de Juny de 2011, per Redacció
  • Membres de la Unió de Botiguers amb Alegret i Josep Maria Cabré

     

La Unió de Botiguers ha demanat a la nova regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Reus, Alícia Alegret, establir com a principi bàsic d'actuació el recolzament a les empreses locals amb una estratègia de preferència a l'hora d'establir els proveïdors del consistori. L'entitat ha presentat aquest dimarts al matí les propostes i mesures de caràcter immediat que demana a la regidora.

L'associació de comerciants també ha demanat la delimitació de l'àmbit d'actuació de l'administració per no generar conflicte d'interessos amb la iniciativa privada i ha presentat la definició de la relació entre el consistori i la Unió de Botiguers, donant protagonisme econòmic i estratègic al Patronat de Turisme i Comerç.

A més, els botiguers també han proposat l'estudi per a l'aplicació de la finestra única pel comerç, que aporti la reducció del temps burocràtic, aplicant el principi de tolerància per donar suport a les noves iniciatives comercials. Altres propostes són la reducció d'impostos i oferir carència temporal de pagament per les noves iniciatives comercials tant en les noves obertures com ampliacions i millores que dugui a terme l'emprenedor.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Patxi  29 de Juny de 2011

Es l´hora de traballar i crear grups...

 Em sembla molt bé que es demani al Govern Municipal celeritat per a una finestreta única, també prioritat cap a les empreses de la ciutat com a proveïdors al Consistori, també unes demores, també...Què ofereixen a canvi les empreses municipals per a la creació de llocs de treball i la dinamització de l'economia? Quins estudis presenten a l'Ajuntament? Demanar diners tots ho demanem, i que no es malbarati també. Cal aportar per mitjà d'una organització coherent els resultats que es volen obtenir. La participació ciutadana és això, però cal prendre models de ciutats europees, o crear un model de ciutat propi: Màrqueting de proximitat? Períodes de promoció en les diferents estacions de l'any, amb productes, dissenys propis...? Preus competitius? Horaris d'atenció al públic? Tenim ara l'exemple de les terrasses, hi ha algun model cridaner per instal·lar en els passejos i carrers de Reus? Les preguntes són: Què volem, que fem, que decidim, que temps de durada, etc. ? Cal asseure bases i tenir les idees clares. Per corregir el que sigui necessari i potenciar allò que té acceptació. És l'hora de treballar i crear grups entre l'Ajuntament i les diferents associacions. O nó?