La targeta de transport públic municipal també la podran sol·licitar totes aquelles persones amb un grau de discapacitat física o psíquica del 65% o més, o les que tinguin reconeguda per l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) la percepció d'una pensió per incapacitat permament absoluta, permanent total o gran invalidesa i presentin algun problema de mobilitat. Els sol·licitants han de tenir una antiguitat mínima d'empadronament de dos anys consecutius a la ciutat.
La regidora de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella, ha explicat que "volem afavorir les persones que van a treballar, i això els anirà molt bé per desplaçar-se". Vilella ha recordat que és "una petició històrica dels col·lectiu amb discapacitat".
Les targetes es concediran segons el barem econòmic marcat per Indicador de renda de suficiència de la Generalitat de Catalunya (IRSC). En aquest sentit, hi haurà dos modalitats, una targeta T-10 amb un preu bonificat de 4,60 euros, el que significa un descompte del 40%, i una targeta del tot gratuïta. L'empresa municipal Reus Transport farà la gestió de la targeta i la tramitarà després de la decisió dels serveis socials.
El període per sol·licitar aquesta targeta per part de persones amb discapacitat i dificultats de mobilitat es va iniciar el 26 de gener i estarà obert fins al 31 d'octubre d'enguany. Les bases les podran trobar al web de l'Ajuntament de Reus i hauran de demanar una cita prèvia a l'OAC. Una altra de les novetats és l'ampliació del temps de la targeta, de dos a quatre anys, i el nou disseny, de color taronja.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics