Dimecres, 30 d'Abril de 2025

ICV-EUiA vol revisar la construcció de blocs de pisos a La Sedera

La formació vol replantejar el projecte davant les queixes veïnals

04 d'Agost de 2008, per Mònica Just / ACN
  • Ernest París

    Ajuntament de Reus

Ernest París, portaveu d'ICV-EUiA ha explicat a l'ACN que davant les queixes dels veïns pel que fa a la construcció de blocs de nou pisos a l'àrea de La Sedera, al Passeig Misericòrdia, des del seu grup municipal han decidit revisar el projecte per tal de trobar una "justa mesura" a la situació.

El portaveu d'ICV-EUiA assegura que, inicialment, van votar a favor que la zona esdevingués sòl residencial, però com que els veïns no estan d'acord amb els edificis que es preveuen construir, volen "mirar-ho i revisar-ho". París s'ha entrevistat amb els veïns de la zona, i assegura que entén els seus motius, raó per la qual vol revisar el projecte i intentar trobar una solució.
Per la seva banda, Carles Pellicer, des de CiU, ha reiterat el seu desacord davant la construcció d'aquests edificis, ja que considera que "no són adequats" per la zona i que suposaran una alta densitat d'habitatges en una zona de baixa densitat, "trencant la tipologia del Passeig". A més, el portaveu de CiU ha posat de manifest que aquests nous habitatges també afectaran la mobilitat del Passeig, ja que, segons va explicar dilluns passat, de vuit a nou del matí hi circulen cada dia uns 225 vehicles. Pellicer considera que el govern municipal hauria de tenir més diàleg amb els veïns de Reus.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (12)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Roser  07 d'Agost de 2008

Discoteca Pasarel·la

A veure si algun empresari de Reus monta una bona discoteca a l'antiga SEDERA, l'espai és idoni. Hi ha molt bon lloc per aparcar per exemple. L'edifici ja està fet només l'has de reconvertir. És un lloc centric i pots anar a peu a tot arreu. Què tal la idea, bé no? Així no cal enderrocar l'edifici i es pot conservar, com que els veïns s'estimen tant l'entorn, el poden mantenir. A més com a suggeriment, de nom li podem dir la Passarel·la. Que prenguin nota els empresaris que el lloc està molt bé i es pot fer a l'estic de la Central de Cubelles, o la La Florida de Fraga. Ho estic imaginant i la idea és sorprenent. Un lloc per atreure gent de tota arreu. Només té un inconvenient a la rotonda de l'ermita et poden estar esperant el mossos per a bufar.

Ferran  06 d'Agost de 2008

La Sedera

Durant aquets dies, he estat seguint tot el procès de l'enderrocament de la sedera i la malmesa del passeig de Misericòrdia, he llegint les opinios de gairebé tots, i ara, si m'ho permeteu donaré la meva.
Sincerament, l'actitud, la prepòtencia i m'atreveria a dir gairebé l'absolutisme que mostra l'ajuntament de Reus per la manera de fer les coses de la nostra ciutat, menysprean la oposici'o, enganyan a la oposició, enganyan els veïns, enganyan als ciutadans de Reus, que no vivim al passeig prim però que forma part de la nostra història i de tots els reusencs, els reusencs natius on hi vaig nèixer jo, els meus pares, els meus avis, els mes besavis i totes les persones que han vingut de fora que s'han arrelat a la nostra ciutat, que l'estimen perquè es senten part de Reus.
Què prèten el senyor Alcalde i companyia? destruïr la sedera? que és un signe d'identitat de la nostra ciutat que es podria aprofitar per fer-hi tantes i tantes coses buniques, actes culturals, de tota mena, etc.. la llista seria intermiable.
jo em pregunto.. com es possible aixecar tres torres de vuit pisos i crear mes vivendas al voltant del passeig? ¿Sabent vostés el que això representa? Doncs miri, apart de perdre el patrimoni de la Sedera, sen's triplica la població gairebé el centre de Reus i això comportarà "un verdader formiguer" centenars de vehicles al dia, a les hores punta, repeteixo gairebé al mig de Reus, un trànsit inmens, que encara congestionarà més la ciutat, és a dir, per mi un verdader caos.
Per últim m'afegeixo a les critiques de l'oposició tant del Senyor Paris com del Senyor Carles Pelliser, estic totalment d'acord amb ells, crec en la seva honestitat i serietat en defensar en coherència i sentit comú el que per a mi representa una verdadera bofetada per els ciutadans de Reus.
Diuen que les nacions i els pobles es mesuren i es calibren en funció del seus governants, l'hi prego al Senyor Alcalde que reflexioni, que recapaciti, que analitzi bé les coses, s'han han fet moltes i de bones per Reus, s'han fet coses amb coherència, em consta que ha treballat molt per la millora de Reus, però això no treu que tothom es pugui equivocar amb algunes desicions, que felexioni que aquest pot ser un cas i greu, que l'època de "l'ordeno i mando" ja fa 30 anys que es va acabar, ara es l'època del dialec i d'escoltar i de reflexionar perquè tothom es pot equivocar i per acabar vull donar constància de la meva tristesa que hem provoca l'actitud d'Esquerra Republicana davant d'aquets temas, heu de pensar que representeu un partit històric, i heu d'actuar en conseqüència i amb responsabilitat perquè aquestes sigles pessen molt, res més. Espero no haver molestat a ningú i em despedeixo demanant reflexió i dialec per part de l'Ajuntament. Atentament, Ferran.

Reusenc  05 d'Agost de 2008

Ser coherent

Ernest tothom pot canviar d’opinió, però les coses s’analitzen bé des del començament i no un cop la gent és queixa.

Joan Pascual  05 d'Agost de 2008

Amb el Guillem i amb el Paris també

 Guillem estic amb tu, l'empresa que fa la neteja no actua bé, a més a més no reposen els contenidors defectuosos i utilitzen la ràdio a tota pastilla quan recullen a la nit,...ara bé estan els sociates i la UGT a favor de mantenir el contracte amb Fomento de Contratas, de fet el Paris ho va denunciar y el alcalde el va fer callar.Si IC esta a l' oposició crec que serien millor per Reus perque serien com l'Ariel,sense conyes..el que més ajuda als indefensos, denunciaria els actes prepotents del alcalde i acolits,bergada i altres subalterns.Pero crec que tbe estan be al govern amb un perfil propi i denunciant el que no lis sembla bé,no oblidem PSC no te majoria absoluta, sino seria pitjor, veiem com ERC sense cap perfil propi i fent la feina bruta dels sociatas es només una extensio del psc

l'emprenyat  05 d'Agost de 2008

a verdes i madures

 Ara que tot esta fet i beneit, suten els POLITIS DE,, per arreglar-ho? Volen sortir a la FOTO, perque el poble vegui que s'en preocupen. QUE fa mols anys que els coneixem!!

Guillem  05 d'Agost de 2008

Més neteja i menys oportunisme

Els contenidors d'escombreries fan una pudor horrible, serà cosa de l'estiu però és una realitat. Per què no pren les mesures necessàries perquè es netegin?. Què no es passeja per Reus per veure que no es pot estar molta estona al costat d'ells. Què no li arriba el tuf a casa seva, ha de ser que no en té prop de casa, a mi si m'arriba i visc a un 5è, imagini la pudor que pot arribar a generar-se per no fer un manteniment i sanejament com cal, a mi això em molesta i molt, que en pendrà les mesures, que farà una revisió. Em sembla molt bé que es preocupi pel veïns de Misericòrdia, està en tot el seu dret, però també s'hauria de preocupar de la resta de ciutadans i ciutadanes que també pagem els nostres impostos, uns impostos iguals a tota la ciutat i destinats a la recollida d'escombreries. Més neteja que en fa falta i menys oportunisme.

rosa  05 d'Agost de 2008

respuesta a ANNA

Perdonen vds. que no responda en CATALAN, que es mi lengua, soy persona mayor, entiendo y habla bastante bien por no decir muy bien el catalan pero tengo dificultades para escribirlo, aunque asisto a cursos y no tengo el nivel para hacerlo correctamente, espero que proximamente lo pueda realizar.... ANNA ,, dejese vd. de pactos, historias y mas historias, cree vd. que es correcto que el mencionado edificio dentro de muy poco se destruya, cree vd. que los vecinos del paseo se han enterado del proyecto hace un mes y en la oscuridad, cree vd. que es normal que los vecinos en las entrevistas con el Sr. Paris, Pellicer, Lopez Mallol y el Sr. Ariel nos respondan que les han realizo un gol en el proyecto aprobado en el pleno del 30.05.08, mire vd. los pactos son historias, los pactos tienen que ser con los ciudadanos y estos dentro de tres años tienen que tener memoria para realizar un cambio, con personas que den la cara y no se escondan en PACTOS etc. etc. cordialmente. rosa

anna  05 d'Agost de 2008

La hipocresia està al poder

 Sr. París.
Hem sembla d'una hipocresia profunda que vostè plantegi la revisió d'un projecte del que el suposo assabentat, donat què està a l'equip de govern. Què no parlen vostès? Sembla que parlen poc, i a més, si tenen discrepàncies, no les han de resoldre dins l'equip de govern i no als mitjans de comunicació? Estic d'acord en que cal trobar solucions i parlar amb els veïns, només faltaria, però persones com vostè que busquen el rèdit electoral sent deslleials a l'equip de govern ... no són de fiar, són deslleials al pacte de govern que vostès vàren signar.

Joan Pascual  05 d'Agost de 2008

Molt bé

 Molt bé Paris, sembla que almenys algú de l' equip de govern té per norma el sentit comú.Al sr Pérez (i als dos galifardeus, subalterns, sense projecte propi i indignes de representar unes sigles històriques) recordar-lis que no tenen majoria absoluta i el "manda y ordeno" no són avui en dia de rebut.

rafa  05 d'Agost de 2008

convencido

Como vecino de Reus y del paseo de misericordia, mi domicilio es un bloque de viviendas del paseo y no un pareado, estuve en la multiple y llena sala del colegio, en la cual vd. nos visito y dio la CARA, no como otros regidores del equipo de gobierno que se esconden.... vd. me convence y me gusta como persona y como politico, no dude que tendra mi apoyo y la de mi familia, creo en la juventud, intentare captarle mas votos en las proximas lecciones, referente al tema -SEDERA es un disparate, este edificio NO TENDRIA QUE DERRUMBARSE y quedar para los vecinos de todo REUS, MUSEO. ALMACEN DE FIESTAS, SOCIEDADES Y GRUPOS DE REUS y un largo etc, vds lo han visto desde el cielo, vds han visto su interior, vds. han comprobado la edificacion, DERRUMBARLO es una barbaridad.