Dilluns, 04 de Novembre de 2024

La regidoria de Benestar Social informa dels 'drets i deures' que tenen les famílies que perceben la Renda garantida de ciutadania

En són més de 250, que han pres part en una sèrie de sessions formatives

05 de Setembre de 2019, per Redacció
  • Imatge d'una de les sessions

    Cedida

La regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha citat les 253 famílies empadronades a la ciutat perceptores de la renda garantida de ciutadania (RGC) que tenen un pla d'inclusió social o laboral, per tal d’informar-les sobre els drets i deures que comporta rebre aquesta prestació. Aquesta citació s’ha fet coincidint amb els dos anys de l’aplicació de la llei que regula aquest ajut i de la primera revisió del pla d’inclusió social o laboral, que segons aquesta normativa s’ha de fer cada dos anys.

L’objectiu és que aquestes famílies es comprometin a portar a terme un pla de superació de la situació en què es troben, acompanyades de professionals de l’àmbit social o laboral. En concret, s’han fet quatre sessions informatives d’una hora de durada el dijous 29 d’agost a les dependències de l’antic hospital.

La RGC es va posar en marxa el mes de setembre de 2017 i va substituir la renda mínima d'inserció, coneguda popularment com a PIRMI. Ara, amb aquesta nova prestació econòmica es garanteix que totes les famílies que viuen a Catalunya, i que reuneixin els requisits exigits, puguin fer-se càrrec de les despeses bàsiques, per tal de promoure la seva autonomia i participació activa en la societat.

Per sol·licitar aquest ajut, es pot consultar el web de la Generalitat de Catalunya: https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/pobresa_i_inclusio_social/renda_garantida_ciutadania/

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics